Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Flotte biler og gamle mænd

Forleden, efter at have hentet min nye gamle bil med ny tandrem og et kvalificeret gæt på at den sagtens kunne klare 4 år mere (ingen rust, motoren kan godt køre langt hvis man ikke slider den op ved racerkørsel) tankede jeg op ved den gode UnoX tankstation, ubetjent, men altid laveste pris, især om natten.

Nu kom der en anden bil, en sportsvogn, som linede op (“lagde til kaj”) på den anden side af standerne, og ud steg en ældre herre. Jeg må erindre mig selv om at jeg også er gammel. Han prøvede sit betalingskort i automaten og sagde “Det virker ikke, det kan jeg ikke forstå, mit kort plejer at virke.”

Jeg så en gang på tingene og sagde “det skal vende den anden vej – må jeg?” – og vendte kortet og så skubbede han det ind, vupti!

Så tænkte jeg: Han og jeg ville nok have været lykkelige over at prøve at køre en bil dengang for 50 år siden, da vi var 19-25 år. Jo, det er de unge mænd, 18-27, som laver de fleste ulykker, men der er noget andet, der er denne livslyst, som smitter, både mænd og kvinder. At køre en pæn bil er vel næsten ligesom at en pige tager sit bedste tøj på og gør sig klar?

En pige, der bruger halvanden time hver morgen til at sætte håret, er vel hverken værre eller bedre end en mand, som pusler om sit røde lyn?

Havregrødsbil? Næppe.

Havregrødsbil? Næppe.

Den vindjakke er 35 år gammel

Den vindjakke er 35 år gammel

Written by Donald

Tuesday, June 21, 2016 at 11:55 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ikke havregrødsbil: Egobil!
    Og så er der vi flotte mænd, der kører i gamle biler!🙂

    AagePK

    Tuesday, June 21, 2016 at 12:14 UTC

    • Altså hvis man køber sådan en bil (ca. 30k£, eller 300,000 kr for basismodellen i UK, ca. 600 kkr (kilokroner) i DK) – har man ikke råd til at spise andet end havregrød (hvilket jeg iøvrigt anbefaler som kur til alskens maveonder😀 )

      “Vi flotte mænd, som kører i gamle biler” hilses med veneration herfra. Min nye gamle bil er 9 år fra at blive veteranbil!🙂 Men så længe tror jeg ikke jeg kan holde den kørende uden at det bliver for dyrt. Lad os nu se.

      Donald

      Tuesday, June 21, 2016 at 14:59 UTC

      • Jaja, nu er min bil kun 2 år gammel, og har end ikke været til syn endnu, såeh…
        Men som du ser: der er jo kun plads til en chauffør og en distraktør, eller hvad de nu hedder.🙂 Og alt efter hvor meget råderum der er i huset til at optage lån, så fåes de lige nu til 2%. Det ville så give 2kkr om måneden over 30 år, hhmmnn. Der er godt nok ikke nogeninflation pt, tvært i mod, der er 0,3% deflation: mon ikke der kunne blive til både smørklat og sukker, farin f.eks, på havregrøden?🙂

        AagePK

        Tuesday, June 21, 2016 at 21:18 UTC

        • @AagePK: En distraktør! Ja, det er ikke så godt, hellere en ko-pilot. Eller en Lotte – hun har fået hus på Møen sammen med Torben. Men det vidste du måske.

          Jeg har ikke undersøgt det endnu, men hvis jeg kunne få lån i huset til negativ rente, ville jeg så købe en Mercedes 200 SLK? Jeg fandt ud af at de nye modeller ser lidt anderledes ud. Somme tider er de gamle biler pænere og mere elegante end de nye. En Morgan ville jeg egentlig tro var lidt sjovere.

          Men jeg må jo indrømme at jeg ikke har lyst til at låne penge🙂

          Donald

          Tuesday, June 21, 2016 at 23:11 UTC

  2. Der er ikke noget at sige til, at du er glad for din nye gamle bil. En bil giver jo en masse frihed, der må være dejlig at have.

    Stegemüller

    Tuesday, June 21, 2016 at 14:27 UTC

    • Ja, Stegemüller, den giver faktisk en vis frihed til bevægelse, men hvis jeg nu skal være lidt kritisk, så er det meget sundere at cykle – ikke overdrive cyklingen, men bare at køre den daglige tur giver noget til helbredstilstanden, som oven i købet kan måles på blodtryk, blodsukker, og hvad man nu ellers måler på!🙂

      Donald

      Tuesday, June 21, 2016 at 15:01 UTC


Comments are closed.