Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Man behøver ikke at låse den inde

Hvis man ikke har et skib kan man da bygge en krydsfiner jolle, ikke?

Hvis man ikke har et skib kan man da bygge en krydsfiner jolle, ikke? Eller tage et, de ligger jo i havnen til fri afbenyttelse eller hvad?

Som barn undrede jeg mig somme tider over at der lå små sejl-skibe i lystbådehavnen, som man bare kunne hoppe ned i, løsne fortøjningerne og sejle væk med. Jeg drømte om at gøre det. De Kanariske Øer, det så da ud til at være et sted, hvor man kunne være fri for at gå i skole.

Jeg ved ikke hvordan man kan blive så naiv, men jeg har en teori om at det gavner arbejdet som underviser, hvis man kan huske hvad man forestillede sig som barn.

Det, som får et barn til at drømme sig væk, er værd at dvæle ved, hvis der viser sig en åbning. Og tro mig, der er mange lejligheder (åbninger) hvor man kan høre mere end ét budskab i de små’s ord.

Min mor gav mig en sejlskibsmodel – jeg var lykkelig (igen).

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, June 20, 2016 at 4:00 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with , , ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hehe – sådan nogle joller har vi også hernede hos os – de behøver heller ingen hængelåse😀
    De ligger mere eller mindre skjult i sivene og ser egentlig meget pittoreske og maleriske ud …

    Ellen

    Monday, June 20, 2016 at 13:04 UTC

    • Ja de kan være pittoreske, gamle skibe – en Norsk student havde en blog med de smukkeste billeder fra en by ved Oslofjorden, og her var en gammel jolle med en birk, der var blevet meget høj – det var ret besyndeligt og meget pittoresk. Men det er ikke tilladt at komme af med sine skibe ved at lade dem ligge og rådne op på strandene her.🙂

      Donald

      Monday, June 20, 2016 at 17:38 UTC

  2. I en robåd til Kina?

    Rasmine

    Monday, June 20, 2016 at 19:39 UTC

    • Det ville være “a very slow boat to China” eller De Kanariske Øer. Jeg er glad for at jeg opgav tanken, i bedste fald ville en fisker have samlet os op inden vi druknede.

      http://www.innovateus.net/innopedia/what-does-phrase-slow-boat-china-mean

      The phrase “slow boat to China” is generally used to refer to the movement of goods or people which is very slow and taking undue long time. When someone is anxiously waiting for a shipment that doesn’t seem to arrive he would ironically remark that his package might be on a slow boat to China. The Term “slow boat to China” is part of the slang American English used commonly in the black film era by the criminals as well as detectives. A song composed in the 1940s had the phrase as quoted in the song “I’d like to get you, on a slow boat to China, All to myself, alone.

      Donald

      Tuesday, June 21, 2016 at 9:47 UTC


Comments are closed.