Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Udsigten fra mit badeværelse

Jeg havde håbet at få råd til et større hus – men det fik jeg aldrig. Når jeg tænker den slags tanker, mindes jeg en passage i Troels Kløvedals første bog, hvor han beskriver en jordomsejling over flere år – ikke nogen hastighedsrekord. På Tahiti mødte han en dansk folkepensionist, som havde brugt sine sidste penge på at købe et lille skib – en sejlbåd, selvfølgelig – og var sejlet ud og nu var på Tahiti og fik sin folkepension tilsendt. Hvordan det kan lade sig gøre meldte historien ikke noget om. Pointen var at manden sagde: “Når jeg så om morgenen kigger ud over vandet og landet så tænker jeg at det er en bedre udsigt end fra mit toilet på Nørrebro.”

Forleden dag blomstrede kæmpevalmuerne - dem, som fik nabo Lotte til at tro at jeg dyrkede opium

Forleden dag blomstrede kæmpevalmuerne – dem, som fik nabo Lotte til at tro at jeg dyrkede opium

Written by Donald

Monday, June 6, 2016 at 22:10 UTC

Posted in Blogosofi, Hav

Tagged with , , ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg ville ellers have troet, at det noget mindre hus nu er en fordel …

    Rasmine

    Tuesday, June 7, 2016 at 7:17 UTC

    • Det har sine fordele! Godt at tænke på det, også🙂

      Donald

      Tuesday, June 7, 2016 at 13:19 UTC

  2. Jeg følger med Rasmine: store huse koster mange penge til vedligeholdelse, ejendomsværdi-og beboelsesskatter og hvad det alt sammen hedder: penge, der kan bruges på rejser.

    AagePK

    Tuesday, June 7, 2016 at 7:38 UTC

    • Jamen hvis man nu havde mange penge og råd til både flygel og husholder(ske M/K) så ville jeg da være glad. Eller en gartner, som kunne hjælpe med at plante de planter, som kan selv.🙂

      Af flere grunde er jeg ikke så glad for at rejse, jeg skal nok skrive lidt om det.

      Donald

      Tuesday, June 7, 2016 at 13:20 UTC

  3. Hvis du ikke har en meget rig arvetante eller -onkel, må du vist hellere se at komme i gang med at spille Lotto🙂

    Rasmine

    Tuesday, June 7, 2016 at 20:18 UTC

    • Ja på Lotto-guderne vi stole må!🙂

      Donald

      Wednesday, June 8, 2016 at 5:48 UTC

  4. Det var da et fint udsagn. Nogle drømme vedbliver at være drømme, andre er realiserede. Nogle drømme ophører med at være drømme.

    Jørgen

    Saturday, June 11, 2016 at 13:18 UTC

    • Ja, der er en dejlig udsigt fra badeværelset her – og også fra andre vinduer🙂 der er så mange gode ting ved at bo her, så det er nemt at leve med at jeg ikke havde råd til et stort hus med indgangstrappe og palæ-vinduer🙂

      Donald

      Sunday, June 12, 2016 at 10:19 UTC


Comments are closed.