Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Her boede jeg kun i 10 år – KUN?

Det er svært at følge vandrerens rute, hvis man ikke kender stederne, men lad mig nøjes med at fortælle at det første billede viser at jeg har parkeret hvor jeg plejede at parkere køretøjet, når jeg besøgte min mor i mit gamle barndomshjem. Den store villa er en af mange extremt flotte bygninger i området, som var et rigtigt rigmandsområde – og stadig er.

Den store bygning foran en stor legeplads indeholder også store, smukke lejligheder, og kommunen har udnyttet det grønne område på en rigtig kreativ måde – statuen af den indiske danserinde har stået der i alle årene. Er den ikke smuk?

De 10 år dengang var jo en livstid. Nu når man er sidst i 60’erne er det som om man skal passe på at 10 år ikke forsvinder mellem fingrene som en sandkage til eftermiddagsthe.

Written by Donald

Saturday, May 28, 2016 at 13:13 UTC

Posted in Tidsmaskinen

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er godt at komme tilbage af og til. Jeg tænker at følelserne der knytter sig hertil efterhånden dæmpes en smule. Sådan har jeg det i alle tilfælde.

    Jørgen

    Saturday, May 28, 2016 at 16:43 UTC

    • Ja, det er godt at gå en tur en gang i mellem, og gerne et sted man følger, og holder af. Frederiksberg er en smuk bydel (eller kommune) og jeg er glad for at jeg voksede op dér. Følelser vedrørende barndommens gåder og mysterier dæmpes klart nok – men i samme åndedrag må man erindre om den glæde, gamle mænd finder ved at reparere og restaurere gamle biler: “Det er som at være dreng igen”, sagde en køber på auktionen for gamle biler da han købte et “ladefund”!🙂

      Donald

      Saturday, May 28, 2016 at 18:12 UTC

  2. Tid er meget relativ. Tænk på, at for en fireårig er et år 25 % af hans liv, men for dig og mig er et år mindre end to procent. Så det er ikke så underligt, at tiden frem til juleaften er uendelig lang for en fireårig, mens det for os føles som om det sidst var jul i forgårs🙂

    Ellen

    Monday, May 30, 2016 at 7:51 UTC

    • Tiden er relativ? Har du læst for meget Einstein? Tiden går lige hurtigt for alle, både børn og voksne, når man ikke bevæger sig ret meget længere end rundt på kloden her.😉

      Jo men på den anden side ved jeg jo godt hvad du mener.

      Og jeg prøver at stoppe tiden, eller bremse den lidt, ved at nyde hvert øjeblik intenst.

      Donald

      Monday, May 30, 2016 at 13:58 UTC


Comments are closed.