Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Penge indsat på min konto efter køb i to butikker!

Grøn farve betyder at penge er indsat på (min) konto!!!

Grøn farve betyder at penge er indsat på (min) konto!!!

Tænk hvis Dankort fungerede sådan at hver gang man købte noget, så fik man penge sat ind på kontoen!

Desværre er det bare en rettelse af at bankens IT system har trukket betaling på Dankortet to gange

Desværre er det bare en rettelse af at bankens IT system har trukket betaling på Dankortet to gange

Written by Donald

Monday, May 9, 2016 at 0:08 UTC

Posted in Brok

Tagged with

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Altså, mit dankort virker på den måde, at når jeg stikker det ind i en bankomat, og husker det magiske tal, ja, så er der gevinst! Hver gang. Og jeg får også en lap papir, hvorpå der står, hvor mange penge jeg har tilbage at spille for. Så det er næsten lige så godt som din.
    Symboler og opstilling ligner ellers min fra Danske Bank; men hvorfor i omvendt rækkefølge? Er det noget, du har valgt for at have den gode gamle opstilling fra regneheftet? Bortset fra det ligner det en svulmende konto, min og konens tilsammen svulmer en del mindre. Til gengæld er min bil af nyere dato, ha!🙂

    AagePK

    Tuesday, May 10, 2016 at 5:22 UTC

    • Det var da et godt Dankort, du har, gevinst hver gang!

      Den omvendte opstilling skyldes at jeg klikker på “Date” og derved aktiveres et program, som sorterer og derefter præsenterer posteringerne med de ældste nederst. Det synes jeg er smart!🙂

      Det er DanskeBank’s NetBank, ganske rigtigt. Det koster mange kroner og jeg har ikke fundet en anden bank endnu. Jeg har heller ikke styr på om det kan betale sig at sætte pengene ind et andet sted. Jeg kan godt lide, at der er penge på kontoen, så jeg ikke bliver forlegen hos tandlægen eller i bilforretningen🙂

      Donald

      Tuesday, May 10, 2016 at 13:34 UTC

      • Konen og jeg har selvfølgeligt fordelt pengene på flere konti, og banker: endda valutaer! Bl.a. nogle Balboas, som er fra……………Panama!🙂 På den måde sikrer vi os, at et tabt eller manipuleret kort ikke lænser kontoen, og at vi hver især kan fortsætte, hvis den ene skulle slippe.
        Men konen siger, jeg ikke får lov at slippe så let!🙂

        AagePK

        Tuesday, May 10, 2016 at 16:07 UTC

        • OK besked forstået, jeg må se at skaffe tid til at få mere ud af mine kroner og fordele risici. – Men set i et lidt større perspektiv er det jo ikke så mange penge. Saldoen er skam også gået ned efter at jeg kom tril at trække CRM “grøn” bilskat to gange. Jeg håber SKAT betaler dem tilbage eller i det mindste krediterer mig for et helt år.

          Tak for kommentarerne!

          Jeg kan ikke finde på noget morsomt at sige til din kones påbud – andet end at jeg godt forstår hende.

          Donald

          Tuesday, May 10, 2016 at 22:10 UTC

          • Nu handler jeg mest i Brugsen, har været Brugsmand altid, og er 3.generations, derfor blev jeg glad, da COOP fik egen bank, den har jeg efterlyst i årevis. Så der sætter jeg et fast beløb ind, der dækker mit gennemsnitlige månedlige forbrug; det giver også 20% flere bonuspoints, som jeg så kan snolde for.
            Ellers har jeg min Nem-konto, der også overfører et fast beløb til budgetkontoen, så hus og bil er dækket ind. Så ved jeg præcis, hvad jeg kan tillade mig at bruge resten af måneden. Eller indsætte på opsparingen, så der kan blive råd til en tur til Madeira, Spanien eller London en gang i mellem. Eller Indien: jeg har lige overtalt konen til at hoppe med på en tur til Trankebar, hvor bevaringsforeningen lige har inviteret på et studieophold. Jeg glæder mig utroligt!

            AagePK

            Wednesday, May 11, 2016 at 7:11 UTC

            • Ja jeg ville vist egentlig have åbnet en Coop bank-konto, men blev pludselig bekymret for om det nu også var en solid, sikker ting at gøre. Skal jeg opgive min almindelige konto … har jeg visse fordele ved at have alle mine konti i DanskeBank?

              Men jeg bliver nødt til at tænke på det snart.

              Det er en god idé at tage den tur til “Trankebar”. Jeg drømmer om at rejse, men det bliver ikke til noget. Måske orker jeg ikke, – jeg bliver træt og jeg tror at jeg er blevet lidt skræmt for 10-15 år siden – måske er det bare fordi der er så meget at se lige her omkring mig, Sjælland, Skåne. Men jeg må se at komme over det og komme afsted til Jylland.

              Wikipedia:

              Tharangambadi, formerly Tranquebar, is a panchayat town in the Nagapattinam district of the Indian state of Tamil Nadu. It lies 15 kilometres (9.3 mi) north of Karaikal, near the mouth of a distributary of the Kaveri River.

              Donald

              Wednesday, May 11, 2016 at 10:44 UTC

            • Kig da lige på foreningen-trankebar.dk, det er da spændende. Og det koster ikke noget at kigge. Vore gode venner Anders og Åse har lært de lokale at lægge brosten, Anders er professionel, oprindelig fra Kbh., og har lavet en masse på Paradepladsen dernede.
              Alle mine konti er hos Danske, bortset fra Coop-kontoen. Det giver ikke noget ekstra i Danske mht antal konti, men omfanget af engagement: jo mere du skylder og har stående, jo højere i graderne, og jo færre gebyrer.

              AagePK

              Wednesday, May 11, 2016 at 11:24 UTC

            • OK – jeg kan forstå at Coop er en extra. Jeg har ikke så stort besvær med at (lade være med at) bruge mine penge, men der kunne være en god forsikring i at sprede risikoen (bank-krak og krise mv. – garantier, som ikke er garantier). Men iøvrigt lytter jeg til millionær-klubbens udsendelser på Radio24syv hverdage kl. 9-10, og har moret mig over de gode råd (lad være med at investere mere end man kan tåle at undvære og den slags.) Mine aktier i Danskebank opr. købt for at få kundefordele i Bikuben, senere konverteret automatisk, har ikke været nogen god forretning (jeg aner faktisk ikke hvor meget jeg gav/har tabt) – men der er trods alt penge tilovers på en anden konto. Nå – dette er ikke stedet at fortælle om pengesager. Tusind tak for kommentar. Jeg skriver mail snart.

              Nu du nævner foreningen, så dæmrer det måske lidt: jeg har et billede fra Kontensgade Kongensgade i Trankebar, og det er brolagt og der er meget smukt! Jeg undrer mig over om der er nogen, der luger, eller om de sprøjter eller der er så tørt at intet kan vokse mellem brostenene!

              Donald

              Thursday, May 12, 2016 at 11:21 UTC

            • Det billede er vist hverken fra Kontens- eller Inkontinens-gade!🙂 Aase siger, at der er Guldsmedegade, og hun og Anders lagde brostenene, sammen med nogle søde indere, der var ret gode til at sløre (lave ingenting, mens de så flittige ud!🙂 )

              AagePK

              Thursday, May 12, 2016 at 18:38 UTC

            • Det udtryk har jeg ikke hørt – at sløre. Men jeg kan forestille mig mange grunde til en “arbejdskultur” hvor man vil undgå at lave noget. Som arbejdsdreng fik jeg somme tider at vide: “Nu skal du ikke ødelægge arbejdspladsen for os andre (ældre)” når jeg var for hurtig – men andre gange har jeg hørt og oplevet et gå-på-mod på danske arbejdspladser, “Nu skal vi have det-her færdigt i en fart” og den slags🙂

              Donald

              Thursday, May 12, 2016 at 20:01 UTC

            • Sløring er et militært udtryk for at lægge slør, et net, ud, for at skjule noget. Alle soldater havde i min tid et sløringsnet, grønt, med i tornystret; man kunne forhøje virkningen ved at pynte med græs, blomster og blade. Hvis man tænkte sig om, og ikke stak tulipaner i det ude på heden, eller roser, mens man lå i klitterne.Den menige soldat, bassen, lærer hurtigt at sløre sig, for at undgå krakilske underofficerer. Sønderjyden H P Johansen var soldat i Preussens Berlin, han tog hver morgen et par Kommis-brote, altså de store 8-punds militære rugbrød, under armen, saluterede ved kasernens hovedvagt, og absenterede sig. Man kunne ikke tro andet end at han var ude i lovligt ærinde. Det var han ikke. Ude i byen gik han fra kaserne til kaserne eller andre steder, hvor sønderjyder holdt til, og organiserede sit politiske arbejde. Telegrafen var jo opfundet, og han kunne på den måde også holde forbindelsen til Flensborg Avis og andre i baglandet. Det resulterede tilsidst i, at H P Johansen blev den første sønderjyde indvalgt i Preussens parlament.
              Det kan man læse om i Lunets sønner. Der kom en udgave i 1937, som findes i Google Books, der hedder den “I Fangenskab og hjem igen”, med nogle meget muntre historier om soldaterlivet. Jeg har dog min historie fra min søsters “Lunets sønner”, der kom senere, og også indeholdt historier om f.eks Christian den 10. Dennes bil skulle have kølevandet efterfyldt, hvorfor chaufføren stoppede op ved et lille hus ved vejen. Chaufføren fik sit vand, mens kongen passiarede morlillen:” Kender De mig ikke? Jeg er dog ellers på alle tændstikæsker?” “Jamen dog, er’et virkeligt Tordenskjold?”

              AagePK

              Friday, May 13, 2016 at 6:39 UTC

            • Jeg har set sådanne net ved øvelser i Nordsjælland, hvor deltagerne lagde sig ved det mest markante hus på den største hovedvej, men dog stadig var “slørede”. Jeg gætter at de var forberedte på at skulle igennem stubmarker, krat, sommerhushaver og strandskove, som der var rigeligt af déromkring🙂
              Tak for den morsomme kommentar!

              Donald

              Friday, May 13, 2016 at 8:47 UTC

  2. Det er godt hvis banken selv har fundet ud af fejlen og rettet den. Enig i at det ville være fint at få penge i kassen når man får radiser i kurven, men sådan spiller klaveret vel ikke, uagtet Yuja Wang spiller Humlebien forrygende.

    Jørgen

    Tuesday, May 10, 2016 at 7:31 UTC

    • Hun er forrygende, Yuja Wang, og det er lidt synd at der er kritikere, som siger at hun ikke har samme repertoirebredde som fx. Valentina Lisitsa, Lang Lang, eller Evgeny Kissin. Der er jalousi og brødnid også i den branche. Hun spiller smukt!

      Donald

      Tuesday, May 10, 2016 at 13:38 UTC


Comments are closed.