Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Træet – en kavalkade fra Det Inddæmmede Nor ved Marstal

Her er en billedserie fra AagePK – forudsat at datoen var rigtigt indstillet på kameraet har vi her en serie billeder af et smukt kig ud til et træ i Det Inddæmmede Nor – ved Marstal, Ærø (fra to forskellige kameraer).

Jeg kan især anbefale at forstørre det tredie billede, det er en smuk forsommerdag med en blomstrende eng, og med blomstrende træer i hegnet – smukt!

13.februar 2012: Sne og tåge

13.februar 2012: Sne og tåge

12. december 2012, sne og sol

12. december 2012, sne og sol

3.juni 2013, sol og blomster

3.juni 2013, sol og blomster

Ikke sandt …

19. september 2014, køerne overtager verden

19. september 2014, køerne overtager verden

27. februar 2015 - vådt og godt for gæssene

27. februar 2015 – vådt og godt for gæssene

25. juni 2015 - græs-afgrøde eller hvad?

25. juni 2015 – græs-afgrøde eller hvad?

1.februar 2016, et par gæs

1.februar 2016, et par gæs under træet

Written by Donald

Saturday, April 30, 2016 at 15:41 UTC

Posted in Vejr

Tagged with

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er altid spændende at se samme motiv på forskellige tidspunkter. Dettredje billede er meget smukt.
    Hvornår er noret egentlig inddæmmet?.

    Jørgen

    Saturday, April 30, 2016 at 17:15 UTC

  2. Jeg tænker Aage kunne være interesseret i at se “That Old ree” – http://tungelstadailyphoto.blogspot.dk/search/label/tree
    7-8 billeder nede kommer et diasshow med billeder af Stefan fra 10 års fotografering af træet.

    Jørgen

    Saturday, April 30, 2016 at 17:32 UTC

    • Det var smukke billeder på “tungelsta daily photo”!

      Donald

      Saturday, April 30, 2016 at 21:22 UTC

      • Det er nogle meget smukke billeder fra Tungelsta. Og det glæder mig at se, at andre også kan se ideen: at man ved at fotografere et objekt gentagne gange, og lader naturen om at skabe en ny ramme hver gang, kan få betragteren til at få en historie dels ud af hvert enkelt billede, og ud af serien, eller små dele af serien. Som : så rider tre ryttere ad vejen, eller der står en cykel, eller et par fodgængere kommer forbi. Hvad oplever træet i sin meget lange levetid?
        Vi går jo på en måde i H C Andersens fodspor: Grantræethavde mange enkeltstående oplevelser, der bliver kædet sammen. Træet i Noret, og Træet i Tungelsta fortæller deres historie via billeder. Men det er betragteren, der selv må lytte sig frem til den.
        Det var så min kommentar til Donalds Den blå Time.
        Og tak til Jørgen for linket, det gjorde mig glad ! Forskellen på Stefan Jansons og mine billeder er, at jeg holder en vis afstand, fordi: læg mærke til, at mit træ læner sig mod to mindre, jeg fornemmer en vis erotisk spænding der, og i år er det vist blevet lidt for meget fot der nærmeste lille træ: det er gået ud, og er væltet, overvældet af tilnærmelsen? Derfor har jeg forsøgt at være lidt mere diskret.

        AagePK

        Saturday, April 30, 2016 at 22:32 UTC

        • Velbekomme, det glæder mig at du fornøjede dig med de svenske billeder. Han har i øvrigt også mange fortrinlige portrætter på sin side.

          Jørgen

          Sunday, May 1, 2016 at 7:00 UTC


Comments are closed.