Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Når skovbrynene grønnes

Da vejret er koldt er træerne længere om at springe ud. Der må være nogle af dem, der har satset, som er svedet af frosten.

Stedet er fredet. Sandflugtsklitterne skal have været 30 meter høje sine steder

Stedet er fredet. Sandflugtsklitterne skal have været 30 meter høje sine steder

Det er et smukt sted at gå tur, også selv om området er temmelig forsømt

Det er et smukt sted at gå tur, også selv om området er temmelig forsømt

Vender de ikke forkert? stolperne, som skal holde på trinbrætterne skal da være nedenfor for at kunne hindre brætterne i at skride?

Vender de ikke forkert? stolperne, som skal holde på trinbrætterne skal da være nedenfor for at kunne hindre brætterne i at skride?

Området er fredet - heldigvis. Stuebjerg betyder Stude-bjerg

Området er fredet – heldigvis. Stuebjerg betyder Stude-bjerg

======================================================================

Jeg tror der må findes et ord blandt mennesker, der bor i landbrugsområder med skov og strand for den tid, hvor de store trækroner begynder at skifte farve fordi knopperne begynder at vokse og folde sig ud, somme tider kun en dag eller to før de er sprunget helt ud.

Nogen bud?

For at få himmel og skyer med er jeg nødt til at underbelyse og efterbehandle - jeg er glad for resultatet

For at få himmel og skyer med er jeg nødt til at underbelyse og efterbehandle – jeg er glad for resultatet

Før

Før

======================================================================

Der er ingen, der passer anlægget

Der er ingen, der passer anlægget

Written by Donald

Friday, April 29, 2016 at 9:42 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Løvspring.
    NEJ: ordet betegner ikke en krydsning mellem løv- og springfrøer !

    AagePK

    Saturday, April 30, 2016 at 10:45 UTC

    • Jeg har så tit undret mig over at der ikke er noget særligt navn for den periode, hvor gæslingerne på piletræer og elletræer står så lyse i mosser og kjær – men løvspring er vel godt nok når vi ikke har nogen betegnelse for alting.

      Donald

      Saturday, April 30, 2016 at 15:43 UTC

  2. Det forekommer mig at meget grønnes i øjeblikket. Jeg hørte engang at bøgens sidste udspringsdag er 13. maj uanset temperaturen, idet lyset er afgørende.
    Det er en fornøjelse af færdes ude når det ikke regner lige nu, men det gør nu ikke noget om temperaturen stiger lidt.

    Jørgen

    Saturday, April 30, 2016 at 17:21 UTC

    • Det er også rigtigt at man har ment at bøgen springer ud når dagene er så og så lange, og at det derfor hovedsageligt er antallet af solskinstimer, som trigger at knopperne springer ud.

      De senere år har man imidlertid set tidligere og tidligere udspring af enkelte bøgeplanter. Jeg har ikke set nogen forklaring på det. Måske er det bare fordi man har kigget mere grundigt efter!🙂

      Donald

      Saturday, April 30, 2016 at 21:23 UTC


Comments are closed.