Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Den Blå Time

Man kan undre sig over at jeg bliver ved med de samme motiver – men det er alligevel aldrig det samme, sådan som lyset skifter – og temperaturer, tid på dagen, årstid, …

Reflexer i vandet, små dønninger fra store skibe langt væk

Reflexer i vandet, små dønninger fra store skibe langt væk

Kulla på den anden side af Øresund

Kulla på den anden side af Øresund

Gad vide om man kan lave en månedsoversigt med mindre “thumbnail” billeder.
Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, April 28, 2016 at 12:00 UTC

Posted in Skyer

Tagged with ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Den blå time er herlig. Den savner jeg sydpå – der er det nærmere en halv time😉

    Eric

    Thursday, April 28, 2016 at 13:25 UTC

    • Ja men når du nu siger det, så husker jeg en vinteraften på den sydlige halvkugle i Juli 1997, staten Bahia i Brasilien, hvor månen lyste det lille torv og det var så varmt at vi kunne sidde ude og snakke. Men når der ikke var måne, var det mørkt som i graven! Sort fløjl!

      Donald

      Thursday, April 28, 2016 at 20:30 UTC

  2. Dette er en fin illustration af at uagtet man går samme tur igen og igen, er turen aldrig den samme. Måske kan man lave et galleri med en måneds vejrbilleder.

    Jørgen

    Thursday, April 28, 2016 at 13:27 UTC

    • Tak Jørgen, ja, det er smukt når man ser og opdager at man med et moderne kamera somme tider kan fange lyset og de smukke nuancer.

      Donald

      Thursday, April 28, 2016 at 20:31 UTC

  3. Det kan godt være, at det ser ud som det samme for os andre, men for dig, som er i det, er det nyt hele tiden.
    Jeg har det på samme måde med vores omgivelser, og når jeg så tager det 117. billede, kan jeg godt se, at det da vist ligner de 16 andre🙂

    Ellen

    Thursday, April 28, 2016 at 13:46 UTC

    • Tak Ellen – jeg lagde godt mærke til at du tog 117 billeder (det gør jeg også) og at det kun var 16 + 1, der lignede hinanden🙂

      Donald

      Thursday, April 28, 2016 at 20:32 UTC

  4. Jeg har længe været fascineret af et bestemt træ ude i vort inddæmmede nor, og har taget billeder i alle vejrlig og belysninger. De er simpelthen katalogiseret som Træet. En dag vil jeg printe dem ud, og udstille dem med dato ved, og så bliver jeg nok fotografiets Damien Hirst, eller noget!🙂

    AagePK

    Friday, April 29, 2016 at 6:02 UTC

    • Det er en god idé ! Det kan blive en spændende og smuk udstilling. Får vi at vide hvornår der er fernisering, vernisage?

      Donald

      Friday, April 29, 2016 at 8:42 UTC


Comments are closed.