Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Ryler eller småbitte fugle, som finder et eller andet spiseligt på stranden

Der er kun én fugl her, jeg har ikke udstyr til at fotografere disse sky fugle, så man må undskylde billedet

Der er kun én fugl her, jeg har ikke udstyr til at fotografere disse sky fugle, så man må undskylde billedet

Der var 5 – 10 stykker og de løb frem og tilbage i havstokken som om der var noget at spise. En krage gik også på stranden, men den fandt åbenbart noget større, som var spiseligt, tog det i næbbet og fløj et stykke væk.

De her mini-dværg-ryler eller hvad det nu er, de må kunne se nogle meget små tanglopper eller andet, små krebsdyr måske, som kommer frem i sandet, når bølgerne lige har skyllet henover sandet.

Billedet er fra en tur til stranden i bil. Jeg har ondt i fødderne og var glad for at kunne køre en tur i det dejlige vejr.

Det var det mest strålende solskin i dag, en dag jeg vil huske med glæde

Det var det mest strålende solskin i dag, en dag jeg vil huske med glæde; Tisvilde Hegn Strandparkering når den er bedst
(Ja jeg har købt denne bil og den er godt brugt)

Written by Donald

Wednesday, April 20, 2016 at 18:18 UTC

Posted in Hav

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er sikkert islandske ryler, som netop søger føde på den måde.
    Fuglen på billedet er vist en vipstjert.

    Tillykke med bilen. De der Oktaviaer er uopslidelige. Svogeren kørte 450.000 km. i sådan en, inden han skiftede pga. noget rust. Den startede første gang HVER gang og var sjældent på værksted.
    De fleste dele i den er fra Audi og VW Golf.

    Farmer

    Thursday, April 21, 2016 at 2:09 UTC

    • Ja det passer bedre med vipstjært – og de andre, små islandske ryler, var for langt væk til at jeg kunne få dem med på billedet.

      Tak for kommentar om bilen. Ja, jeg er meget glad for den!

      Tænk at svogeren kørte 450 tusinde i den type! – jeg fik at vide af det pålidelige værksted at min Fiat ikke kunne synes længere efter 16 år pga. rust – og 350,000 km. syntes han var pænt for en Fiat.

      Der er lidt rust i skærmkanterne foran på Skoda’en, og jeg kan måske stoppe det udvendige, men jeg håber at den kører i mindst et par år uanset det. Den har kørt 202,002 km og olien ser pæn ud – mørk, men klar (gennemsigtig) og ikke sod-sort. Jeg fik den for 15000 kr. (+ 1000kr for nummerplade). Jeg tror markedet svømmer med brugte biler, og Drago-Auto, som vi også har handlet hos for 3 år siden, har sans for hvilke, der kan køre videre og hvilke der kun kan bruges som reservedele, måske i et andet land.

      Donald

      Thursday, April 21, 2016 at 8:43 UTC

  2. Fint med en langtidsholdbar bil, der sikkert kan køre mere end et par år endnu.

    Jørgen

    Thursday, April 21, 2016 at 13:47 UTC

    • Det er måske lidt gambling at håbe på mere end et par år, men holder den bare 2 år er pengene godt givet ud. Tak for kommentarerne!🙂

      Donald

      Thursday, April 21, 2016 at 20:00 UTC

  3. Tillykke med din nye bil … den er ny for dig, og jeg både håber og tror du bliver glad for den. Ifølge Farmer har den ikke engang gået halvdelen af hvad der er i den af kilomenter, så den har du sikkert i mange år🙂

    Ellen

    Thursday, April 21, 2016 at 19:23 UTC

    • Tak skal du have, Ellen, ja jeg blev lidt forbavset over at Farmers svoger har kørt så langt i en bil af samme type.
      Bare den kan køre 2 år, så er det en god handel. Jeg fik så mange advarsler fra familie og venner inden jeg købte den, at det er rart med disse opmuntringer!🙂

      Donald

      Thursday, April 21, 2016 at 20:03 UTC


Comments are closed.