Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Arbejdet bærer lønnen i sig selv, sagde slavepiskeren

Det var en underlig fornemmelse at stikke enden op og hovedet ned og så pludselig kunne mærke solens varmestråler på ryggen – det er sikkert meget sundt for de ømme, stive muskler.

Er det egentlig lidt dumt at rydde de visne blade væk? Giver det ikke extra gode muligheder for kvik og andre uønskede urter?

Er det egentlig lidt dumt at rydde de visne blade væk? Giver det ikke extra gode muligheder for kvik og andre uønskede urter?

Tænk, det er mere end 10 år siden nu, 12 år siden, en hel skolekarriere for et menneske i Danmark fra første klasse til 3G eller udlært svend, at jeg flyttede rundt på jorden og lagde fliser udenfor husets vestgavl – fordi der er aftensol indtil September. Jeg vidste ikke at man ikke lægger 50×50 fliser hvis man kan blive fri. Fordelen er at der ikke er så mange meter flise-mellemrum.

Hvad hedder mellemrummene mellem fliserne? Revner, fuger?

Metode 3: Søm på skaft

Et 2½ tommer søm i bunden af et kosteskaft er en nem, billig og effektiv ukrudtsrenser. Med denne metode kan du desuden rense ned i flisefugen, uden at du skal bukke dig.

På Nordsiden var der minsandten nogle påskelilier, som kom igen i år. På Nordsiden?

På Nordsiden var der minsandten nogle påskelilier, som kom igen i år. På Nordsiden?

På tilbud: Påskelilier efter påske - hvor skal jeg dog plante dem ud?

På tilbud: Påskelilier efter påske – hvor skal jeg dog plante dem ud?

Written by Donald

Friday, April 8, 2016 at 15:38 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with , ,

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvor er det dejligt for dig at have en have. Det kunne jeg også tænke mig. Jeg elsker min lejlighed, men kunne alligevel godt tænke mig en have.

    Hvorfor skal man undgå 50*50 fliser?

    Stegemüller

    Friday, April 8, 2016 at 17:13 UTC

    • Det er også meget rart at være ude, når vejret er godt og man har tid nok. Jeg kunne bare ikke klare så meget i dag – man kunne være blevet ved et par timer, men jeg begyndte at fryse og svede. Jeg får stadig penicillin og hoster dybt fra lungerne, men det er ikke så slemt som det har været.

      Donald

      Friday, April 8, 2016 at 19:55 UTC


Comments are closed.