Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Erindringerne slår til igen

Da jeg ikke havde bil forleden, kørte jeg med toget, – fra Hillerød mod København. Det slog mig atter en gang at jeg kan huske fornemmelsen af at stå bagest i et damptog ca. 1951 og kigge på broerne, som toget kørte under, lytte til skinnernes sang – eller rytmiske bump – og tænke “det er nok sidste gang, jeg ser dette syn.”

Søen ved stationen husker jeg som et af de steder i verden, hvor skønhed og velvære regerede -

Søen ved stationen husker jeg som et sted med smukke huse –

Byggestilen, søen, stationerne – jeg ved ikke hvorfor, men det har brændt sig fast og giver mig samme fornemmelse i kroppen som dengang. Man skal selvfølgelig lige se bort fra graffiti og røde S-tog.

Written by Donald

Wednesday, April 6, 2016 at 18:18 UTC

Posted in Tidsmaskinen

Tagged with