Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Jeg vidste ikke at man kunne blive svimmel af en penicillin kur

Er der andre end mig, der har oplevet ildebefindende under penicillinkur? Ja ud fra indlægssedlen er der 1-10 ud af hver 1000 som oplever det. Jeg troede ellers jeg hørte til de 990. I går gik jeg alligevel en lille tur, op og ned af trapperne og smukt syn af græs i modlys, land og vand.

Det er ikke kun mig som stopper op for at se lysets virkning på landskabet

Det er ikke kun mig som stopper op for at se lyset på stråene, havet, himlen

Aftentur

Aftentur

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, March 24, 2016 at 12:42 UTC

Posted in Blogosofi

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg kender ikke til sådanne ildebefindender. Håber ikke det er for plagsomt.

    Jørgen

    Thursday, March 24, 2016 at 20:14 UTC

    • Jeg synes heller ikke at jeg har fået den slags ildebefindener før – det plejer jo hurtigt at gå den anden vej i retning af at få det bedre – men læs evt. AagePK’s farmakolog-kones svar, for det lyder som en rigtig forklaring: Der kan opstå en bred vifte af bivirkninger, nogle af dem pga. nedbrydningsprodukter.

      Donald

      Friday, March 25, 2016 at 10:50 UTC

  2. Penicillin er ikke slik, det er heller ikke vitaminer. Det er potent stof, og har derfor både virkning og bivirkning. Sidste kan være både positive og negative.
    Iflg farmakonomkonen oplever patienter en bred vifte af større eller mindre reaktioner, såsom udslet, feber, svimmelhed. Men, siger hun:”… hvornår er det sygdommen, hvornår er det medicinen, og hvornår er det nedbrydningsprodukter af medicinen, og sluttelig: hvornår er det en kombination, altså en cocktail-virkning, når baktusser slås med krop og medicinen?”
    Jeg har aldrig oplevet så store reaktioner fra penicillin, så jeg har bemærket dem; men man må jo ikke overse, at man over tid kan oparbejde en form for allergisk reaktion.
    Og god bedring!🙂

    AagePK

    Friday, March 25, 2016 at 6:52 UTC

    • Tak! Det var vel nok rart at høre farmakologens svar – mange tak til hende!!!🙂

      Det er en slags penicillin, som jeg ikke har fået før (Bioclavid), så jeg er lidt i tvivl om det kan være allergi opstået efter mange kure – jeg mindes ikke at have været på penicillin de sidste 9 år.

      Indlægsseddelen siger “Almindelige bivirkninger: kvalme (osv)” og “Ikke almindelige bivirkninger: […] svimmelhed, hovedpine” (osv).

      Så det burde vel ikke overraske mig. Det var måske i virkeligheden et held at jeg opdagede lungebetændelsens symptomer meget tidligt – nemlig udåndingsbesvær, hvilket Per Læge sagde var tydeligt tegn på bronchitis/lungebetændelse.

      Nå men nu går det bedre … tak igen🙂

      Donald

      Friday, March 25, 2016 at 11:07 UTC

  3. Sikke et dejligt lys du har fanget på de to billeder.

    Jeg kender heller ikke til bivirkninger af penicillin, men måske har jeg bare glemt det, for det er mange år siden, jeg har været på en sådan kur.

    Stegemüller

    Friday, March 25, 2016 at 8:06 UTC

    • Ja man skal jo være tilbageholdende med penicillin-kur!
      Tak for kommentaren – ja der var nogle turgængere før og efter mig som stor og ind-snusede den dejlige (men kolde) aften.

      Donald

      Friday, March 25, 2016 at 11:08 UTC

  4. Det er mange år siden, jeg har indtaget nogen former for medicin, og kan heller ikke huske at være ramt af penicillins bivirkninger. Godt det går bedre.
    Man må nyde solens stråler, når de er der.

    Pigen fra landet

    Friday, March 25, 2016 at 20:10 UTC

    • Ja jeg ville også gerne være fri for at tage penicillin, jeg tror det er den der gør mig mere syg end jeg var i forvejen – men nu prøver jeg og så bestiller jeg tid hos lægen igen.
      Tidligere penicillin kur var med Primcillin, og det gav ikke bivirkninger.

      Donald

      Saturday, March 26, 2016 at 18:42 UTC


Comments are closed.