Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Nyt køkkenbord, som er 4 cm. højere

For lige at følge op på indlægget om at være uden hanevand i et halvt døgn, – samtidig med at der var sne-vand og regnvand i store mængder udenfor – så er her nogle billeder af hvordan mit køkken ser ud efter at vasken blev installeret.

Indlæg som dette er selvfølgelig mest for min egen skyld (hov forresten fik vi nogensinde billeder af AagePK’s nye loft?) men for at sætte lidt perspektiv på kan jeg tilføjge flg.:

Billederne ser pænere ud end virkeligheden! (?)

Den gamle vask havde sine fordele, som jeg allerede savner, men jeg kan sagtens vænne mig til forskellene!🙂

Bordet er hævet 4 cm. med en sort kant

Bordet er hævet 4 cm. med en sort kant

Kanten ved komfuret - listen er limet og holdes fast med stifter indtil limen er tør

Kanten ved komfuret – listen er limet og holdes fast med stifter indtil limen er tør

Afløbet sidder i venstre side i stedet for højre - er den lavet til venstrehåndede?

Afløbet sidder i venstre side i stedet for højre – er den lavet til venstrehåndede?

Vandhanen kunne godt lige være dér mellem vaske og vindueskarm ... (pyha)

Vandhanen kunne godt lige være dér mellem vaske og vindueskarm … (pyha)

Sammenføjning i hjørnet er flot lavet, hvordan saver man så lige?

Sammenføjning i hjørnet er flot lavet, hvordan saver man så lige?

Written by Donald

Saturday, March 5, 2016 at 18:29 UTC

Posted in Blogosofi

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ble bra🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, March 5, 2016 at 19:27 UTC

  2. AagePK skrev (og det havnede på næste indlæg med dagens udsigt):

    Man øver sig længe, og så en dag låner man en god rundsav, og så saver man lige…
    Og mit loft er slet ikke færdigt, det er ikke sådan lige at finde ud af det der tømmerarbejde: der er bl.a 2 kviste, med skæve vinkler. Nu skal der så lige stoppes 300 mm isolering ind, og så iklædes. Først med krydsfiner, så med gipsplader. Så går vi over til den anden langside. I mellemtiden skal jeg så beregne, hvor store vinduer, der bliver plads til i gavlen.
    Men jeg har da over en måned til!🙂

    AagePK

    Saturday, March 5, 2016 at 21:59 UTC

    AagePK

    Sunday, March 6, 2016 at 9:23 UTC

    • En måned for det, som tager en uge for en erfaren tømrer, det skønner jeg er meget fair, meeen hvis vi lægger lidt pensionist pause ind så er det ikke et sekund for meget tid!

      En af de ting, som jeg synes er fascinerende og som jeg gerne ville vide noget mere om, er “tænkning” eller konstruktion af færdighuse versus arkitektur-perler. Jeg har en fornemmelse af at man vil kunne se den omhu, du lægger i arbejdet.

      Derimod ved jeg ikke om man kan se, hvor meget arbejde der er i et højhus med snoninger, “søjlestrik” eller hældninger.

      Donald

      Sunday, March 6, 2016 at 10:47 UTC

  3. At det skulle ha betydning om sluket var på høyre eller venstre side ville jeg ikke tenkt på. Det ser da riktig bra ut.

    Hege

    Sunday, March 6, 2016 at 21:30 UTC

    • Tak Hege – ja jeg tror godt jeg kan vænne mig til det nye køkkenbord. Jeg fik gode råd af tømreren og af Charlotte (min ex-) og det er OK🙂

      Donald

      Monday, March 7, 2016 at 0:04 UTC


Comments are closed.