Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Uden vand ved udskiftning af køkkenbord

(Version 2.0 – rettet lidt).

Køkkenbordet var ødelagt ved en vandskade - ved udskiftning kunne tømreren hæve det til nutidens standard 90 cm

Køkkenbordet var ødelagt ved en vandskade – ved udskiftning kunne tømreren hæve det til nutidens standard 90 cm

Det regnede og regnede i går, ikke sandt? I det mindste her på egnen. Og bagefter, om aftenen, var der den klareste himmel og frost, og så ved midnat kom den næste nedbørsbølge indover med sne.

Så er det godt nok underligt ikke at have vand! Spanden udenfor var fyldt op med vand og der lå 4 cm. sne på fliserne, så der var ingen fare for at dø af tørst!!!

Men der var ikke noget vand-hanevand. Stophanerne på køkkenvasken er irret fast og så tog vi den store stophane (som jeg heldigvis har tre af). Og arbejdet blev ikke færdigt om aftenen, så der stod jeg i et vådt land uden hanevand.

Jeg kunne være taget over til noget familie og fik tilbud om at sove, men jeg skulle lige lave nogle ting. Og jeg havde jo et skud, nej skyl, i toilettet og ellers to vandkander og en spand med vand … Det var som at være i middelalderen.

Tågen forsvandt inden jeg fik fanget det mest charmerende sne-billede; og morgenens sne begyndte at smelte med det samme -

Tågen forsvandt inden jeg fik fanget det mest charmerende sne-billede; og morgenens sne begyndte at smelte med det samme –

Nattens snevejr

Nattens snevejr

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, March 3, 2016 at 9:22 UTC

Posted in Brok, Byggeri

Tagged with

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Men du overlevde godt nok?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, March 3, 2016 at 9:44 UTC

    • Donald kniber sig i armen … jo, han overlevede🙂

      Klem på dig !!!

      Donald

      Thursday, March 3, 2016 at 10:58 UTC

  2. Du har ret: Det regnede og regnede i går. Jeg skulle gå fra arbejdet til Gammel Kongevej, og jeg havde ingen paraply med. Heldigvis kunne jeg låne en på arbejdet.

    Ingen vand: Når man ikke har vand, opdager man, hvor vigtigt det er, og hvor meget man bruger vand til – fx er toilettet jo ret essentielt.

    Stegemüller

    Thursday, March 3, 2016 at 9:56 UTC

    • Nu må vi lige se, hvad DMI borgervejr siger om nedbøren … 9 mm de sidste 24 timer, og hvor meget før det? Det fandt jeg aldrig ud af. Men jorden var mættet i forvejen, alting var vådt!

      Der var en længere pause i regnen på vedlagte kurve – Jeg synes den pause var meget kort, den pause i regnen, men den var altså godt to timer; efter kl.20 faldt nedbøren som sne og klokken 22 holdt den op, ca. 23 var det stjerneklart – og koldt! og så faldt der mere sne, men det må have været meget lokalt, for Tisvilde-måleren siger der ikke faldt noget før kl. 10-11 stykker, men her var der altså mere sne til morgen!!! – og nu er den smeltet igen!

      Nok om det – det var godt du kunne låne en paraply🙂

      Donald

      Thursday, March 3, 2016 at 12:21 UTC

  3. Jo, det væltede ned det meste af dagen, i dag har det til gengæld været tørt.
    Dine køkkenelementer er mage til dem vi satte op, da vi byggede. Vores er dog flyttet på værkstedet efter vi fik nyt køkken i 1998. Det var et godt køkken.

    Pigen fra landet

    Thursday, March 3, 2016 at 17:35 UTC

    • Man kan jo strengt taget kun se lågerne, køkkenets indvendige dele er jo bare spånplade. Men de håndtag og den farve er måske alligevel specielle for en enkelt leverandør? Jeg ved det ikke. Det gode ved køkkenet er, at det er veldimensioneret og man slår ikke hovedet imod noget – undtagen måske imod emhæntten en gang imellem!🙂

      Ja det er et gammelt køkken målt med nutidens forventninger – men hvis det var lavet af massivt træ, ville det ikke være blevet så skadet af vand, som det nu blev. Nu skal jeg istandsætte væggene og sætte en anden belysning op, så håber jeg det ser pænt ud i nogle år endnu🙂 Tak for kommentaren!🙂

      Donald

      Thursday, March 3, 2016 at 21:52 UTC

  4. Dejligt med et køkken i moderne højde. Og måske er det godt af og til at mærke det der tages som en selvfølge ikke nødvendigvis er det.

    Jørgen

    Thursday, March 3, 2016 at 18:33 UTC

    • @Jørgen – arbejdshøjden er meget dejlig, ja! Det overraskede mig i dag hvor meget mere rart det føles at smøre mad og skrælle kartofler.

      Ikke selvfølgeligheder: Ja, det er ligesom den oplevelse man får, hvis man tager på camping – eller på vandretur med vindskydds, halvtage som dem de har i Sverige til overnatning i det fri.

      Donald

      Thursday, March 3, 2016 at 21:56 UTC


Comments are closed.