Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Overvejelser om man skal være social eller køre hjem

Tager man ind til “Farfar” Bodega, til et “nachspiel”, socialt samvær (det samme som alkohol-indtag?) så skal man jo ikke køre hjem.

Forklaring og billeder følger.

Senere! Klokken er nu 21:12, og jeg vedlægger billeder og forklaring:

I eftermiddags tog jeg afsted til København trods at det var for sent. Jeg skulle se et foredrag eller to ved en computer-teknisk foredragsdag (event) kaldet Open Source Days fordi man oprindelig havde et par dage med både foredrag, udstilling af hardware og software-producenters små udstillingsborde (som kostede penge at leje).

Det sidste foredrag skulle anslå et fælles tema. Keynote om privacy og kryptering

Det sidste foredrag skulle anslå et fælles tema. Keynote om privacy og kryptering

Stedet var Metropol Professionshøjskole - en slags videreuddannelse modelleret efter USA College/University modellen

Stedet var Metropol Professionshøjskole – en slags videreuddannelse modelleret efter USA College/University modellen

Der ser hyggeligt ud ved Juletid!

Der ser hyggeligt ud ved Juletid!

Det var fristende –  havde mødt nogle mennesker jeg gerne ville snakke med, og jeg kan godt feste uden at drikke, blive fuld uden at drikke, så at sige (småtosset, måske!:mrgreen: ) men jeg er næsten hvidhåret og jeg tænker på alle de gange jeg har følt mig udenfor i sådan en sammenhæng – så jeg kørte hjem og surmulede …

Skrivefelt …

Written by Donald

Saturday, February 27, 2016 at 17:51 UTC

Posted in Brok

Tagged with

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det ser ud til at være alvorlige sager, der er på tapetet.

    Jørgen

    Saturday, February 27, 2016 at 18:41 UTC

    • @Jørgen – Jeg synes der er ulykker nok, så jeg er meget forsigtig med hensyn til alkoholindtagelse på dage, hvor jeg skal køre bil. Problemet er faktisk at jeg havde misforstået programmet, jeg troede at man spiste på professionshøjskolen efter sidste foredrag – de har en kantine og jeg mener de havde sagt den var åben efter 18 denne dag. – Men det må være blevet ændret eller jeg husker forkert.

      Donald

      Saturday, February 27, 2016 at 20:22 UTC

  2. Hvad sker der?

    Stegemüller

    Saturday, February 27, 2016 at 18:46 UTC

    • Nu har jeg fortalt lidt mere Stegemüller – jeg kørte hjem efter at have hjulpet lidt med at rydde op, og det var OK at komme hjem og lave mad selv🙂

      Jeg burde have pyntet den servering lidt, i bakspejlet (hindsight, tilbageblik) ser det lidt sjusket ud🙂

      Donald

      Saturday, February 27, 2016 at 20:24 UTC

      • ja vi er nødt til at være fornuftige med hensyn til alkohol i forbindelse med kørsel, og det ser ud til, at du er god til selv at klare et godt måltid mad. Nu er det snart forår, så vi må snart ses. Knus Marianne

        Marianne Bentzen

        Sunday, February 28, 2016 at 11:07 UTC

        • Somme tider køber jeg ind som om der skulle være hungersnød forude – man kan ikke kalde det hamstring, for der *er* jo ikke hungersnød, men altså – jeg har altid mad hjemme, så det er bare om at gå igang. Denne kotelet var iøvrigt nok til 2 mand, og jeg var alene! det er jo et skråplan, så jeg må til at passe på!!!🙂

          Donald

          Sunday, February 28, 2016 at 11:43 UTC

      • Så er jeg med. Tak for den uddybende forklaring.

        Open Source Days ville lige være noget for mig. Jeg kan så godt lide konceptet bag Open Source, men jeg er vist ikke klog nok til at deltage i den slags arrangementer. Jeg er jo bare en bruger, mens jeg forestiller mig, at det er kloge udviklere, der deltager.

        Stegemüller

        Sunday, February 28, 2016 at 12:26 UTC

  3. Alkohol og bilkørsel kræver omtanke, men jeg kender nogle der sagtens kan more sig og være med på den uden alkohol.
    Kræver surmuleri en dobbeltbøf?

    Jørgen

    Sunday, February 28, 2016 at 13:55 UTC

    • Her må gerne grines – men det er ikke en dobbelt-bøf, det er “bare” en enorm kotelet!
      Jeg kan sagtens more mig uden alkohol, men i et værtshus forventes det at man køber noget, og så er man på et skråplan, de fleste andre var vistnok med bus og tog, og iøvrigt var de alle sammen yngre!!!

      Donald

      Sunday, February 28, 2016 at 14:22 UTC


Comments are closed.