Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Telefonsvindel – bedes du ringe …

Det var næsten for nemt at gennemskue, men jeg tænkte “kan det være et ring-gratis-tilbage” nummer, som tømreren bruger som service for sine kunder? Sender han denne SMS for at fortælle at han har tid til at reparere mit køkkenbord nu?”

Her kan man skrive sine erfaringer om underlige telefonopkald, så de, der er svage i koderne og tænker at det måske var en tante, der ringede for at fortælle at hun var syg ...

Her kan man skrive sine erfaringer om underlige telefonopkald, så de, der er svage i koderne og tænker at det måske var en tante, der ringede for at fortælle at hun var syg …

Man bliver lidt nerd-interesseret: hvor ligger landet med landekode 0088?

Først checkede jeg websitet for danske retningskoder eller landekoder.
Der står ikke noget om 008 i landekode.dk men Bhangla Desh har 00880 og hvis man ser bort fra det afsluttende 0 kan nummeret være derfra.

Der er ikke nogen andre numre i databasen (landekode.dk) som passer bedre.

Dernæst Googlede jeg telefonsvindel og fandt (efter en omvej) http://www.ukendtnummer.dk/nummer/ – og det var rart at se at andre også strax dømmer den slags telefon-text beskeder (SMS) som ren svindel.

Så tømreren kommer nok ikke i dag.

Written by Donald

Wednesday, February 24, 2016 at 10:30 UTC

Posted in Brok

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg er med i en Facebookgruppe, der hedder “Support PC og andet”, og en af de ting, der ofte stilles spørgsmål om er disse fake-opkald. Heldigvis koster det ikke noget at tage telefonen, det er først hvis man ringer tilbage, det koster kassen.

    Stegemüller

    Thursday, February 25, 2016 at 6:10 UTC

    • Ja jeg kan da sådan set godt forstå, at folk bliver usikre overfor fake opkald og snyde-SMS’er. I en kort stund tænkte jeg jo netop at det kunne være at det var tømrer Tommy Larsen, som sendte med noget der hedder “ring gratis” nummer (Universal Ring Gratis 00800) fordi de første tre cifre matchede. Men den mulighed affejede jeg hurtigt.

      Første gang en ven ringede med undren og fortalte at hun havde fået et opkald som bad hende gøre ting og sager ved computeren måtte jeg også liiige tænke efter en gang, kunne det tænkes, at der var en slags kampagne fra Microsoft? De kan jo faktisk lægge et serielnummer i OS-svar på net-forbindelse og trace den til et IP-nummer osv.osv.

      Netop derfor er det godt at have en webside – eller en gruppe som Support PC!

      Donald

      Thursday, February 25, 2016 at 10:52 UTC

  2. Der har været en del opringninger fra underlige numre i den senere tid – og også en sms med et sært link. Jeg afstår – og faktisk har jeg en beslutning om ikke at tage telefonen hvis underlige og hemmelige numre ringer. Det virker meget godt. Når nu der er mulighed for at indtale en besked, ikke. Det sker bare aldrig.

    Jørgen

    Thursday, February 25, 2016 at 15:12 UTC

    • Jamen så er jeg ikke den eneste, der nægter at modtage kald fra hemmelige og mærkelige numre!

      Donald

      Thursday, February 25, 2016 at 17:24 UTC


Comments are closed.