Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Utætte mælkekartoner fra Netto

Uanset hvor fantastisk det er at man køber mælk i engangskartoner med plastic-skruelåg, så er der behov for forbedringer.

Hver femte gang ca. er mælkekartonen utæt i bunden og efterlader dråber mælk på køleskabshylden. Jeg tørrer det tålmodigt væk og lægger et stykke papir (sammenfoldet køkkenrulle) under, så der ikke opstår mælkepytter, der samler bakterier.

Dertil kommer, at mælkekartonen pga. påtryk, plasticdims og tætningsbelægning ikke går som grønt affald. Det er jo ærgeligt. Papir (og træ) er ellers et godt materiale som ikke tærer ret meget på klodens reserver. Eller hvad, skulle man nævne at papirfabrikker langs de Svenske floder udspyer mængder af blegemiddel og den slags?

Written by Donald

Sunday, February 7, 2016 at 3:14 UTC

Posted in Brok

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg har altid syntes, at det der skruelåg er noget svineri og en fuldstændig overflødig miljøbelastning. Det findes da heller ikke på den økologiske mælk.

    Stegemüller

    Sunday, February 7, 2016 at 10:32 UTC

    • Ja – det er underligt synes jeg, så gladeligt vi accepterer forandringer hvis konsekvenser vi ikke helt kan overskue. Somme tider kan jeg få “gammeldags” kartoner – ja, det er de økologiske, som er uden skruelåg.

      Donald

      Monday, February 8, 2016 at 12:57 UTC

  2. Det var bedre i gl.dage, hvor jeg hentede mælk lige efter køerne var malkede og mælken kølet ned ved at løbe ned over metalrør med koldt vand i.

    Jørgen

    Monday, February 8, 2016 at 8:20 UTC

    • Så må du have boet på landet! En af mine bekendte hentede mælk i nabolaget – hun boede lidt udenfor København.

      Donald

      Monday, February 8, 2016 at 12:58 UTC


Comments are closed.