Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Om at tro at verden er statisk

Fremtidigt byggeri vil – forhåbentlig – blive mødt med krav om at være sikret mod indlysende fare for oversvømmelse, enten ved solide diger eller ved at man bygger på grunde, som ligger minimum 3 meter over havets overflade og 100 meter fra en kyst, der nedbrydes af åbent hav mod vest.

Men det var egentlig ikke det jeg ville skrive. Jeg har set skibet her i 30 år, fra månederne før jeg købte huset til nu. Og jeg frygter den dag ejeren siger “nu orker jeg ikke mere at vedligeholde det”. Jeg vil helst tænkte at alting er som dengang. Så kommer jeg i tanke om de fraflyttede, de døde, de nye huse og de gamle, der er revet ned.

Bakketoppen er ca.30 meter over havets overflade

Bakketoppen er ca.30 meter over havets overflade

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, January 21, 2016 at 22:22 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er sikkert klogt at tage sine forholdsregler når nu verden ikke er statisk.

    Jørgen

    Friday, January 22, 2016 at 7:43 UTC

  2. Man kan nok ikke gøre så meget andet end at gøre sin bolig så ældrevenlig som muligt, men en vis grad af vedligehold kommer man selvfølgelig ikke uden om.

    Ellen

    Friday, January 22, 2016 at 16:30 UTC


Comments are closed.