Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Morgensne i haven og på markerne

Der er et halvt dusin billeder mere, men det er for mange. Det giver mere levende indtryk når der ikke er for mange billeder, synes jeg.

Lørdag morgen, tyndt lag sne og temperatur lige over 0

Lørdag morgen, tyndt lag sne og temperatur lige over 0

Solsorten vil ikke fotograferes, men står jeg bag ruden flyver den ikke væk, men vogter på mig

Solsorten vil ikke fotograferes, men står jeg bag ruden flyver den ikke væk, men vogter på mig

Det mest kedelige gråvejr - alt er hvidligt gråt. Desværre går dagene næsten ud i et. Billederne er alle i nærheden af hjemmet. Det er bedst at se noget nyt eller sjældent set, så i dag må jeg se om jeg kan komme afsted til fx. Arresø - men hvis det er glat, tør jeg ikke, jeg har ondt og det brænder i benet, hvis jeg går langt.

Det mest kedelige gråvejr – alt er hvidligt gråt

Dagene er temmelig ens, desværre, men i dag skal der ske noget andet – enten afprøvning af et nyt instrument eller et kig til Arresø.

Brok her …

Written by Donald

Sunday, January 10, 2016 at 10:03 UTC

Posted in Mark, Skov og have

Tagged with , ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Når dagene har været ens længe nok, opstår en vis frustration, der kan tænkes at føre til at noget andet gøres.

    Jørgen

    Sunday, January 10, 2016 at 11:08 UTC

    • Jeg prøver at “bremse tiden” lidt ved at skabe nogle gode oplevelser hver dag, og især en spadseretur tæller godt dér, men jeg er bange for at glide i frostvejr, så det har været lidt begrænset!🙂 Der er mange steder heromkring, som jeg ikke har “slidt op”.🙂

      Donald

      Sunday, January 10, 2016 at 13:33 UTC

  2. Du er heldig at bo, hvor du bor. Sådan et tyndt lag sne bliver i byen hurtigt til noget gråbrunt ælte, og så er det overhovedet ikke hyggeligt med snefald.

    Stegemüller

    Sunday, January 10, 2016 at 11:52 UTC

    • Det havde jeg ikke tænkt på, Stegemüller, det er jo rigtigt, det kender jeg jo godt fra de mange år, jeg boede i byen. Selv et 10-centimeters hvid magi blev af bilerne kørt op til et brunsort ælte (det var dengang, inden man begyndte at salte gaderne så det meste smelter væk).

      Donald

      Sunday, January 10, 2016 at 13:35 UTC

  3. What lovely pictures. I especially like the little bird. I rarely see snow now although I grew up in a snowy area. I’m not complaining about having no snow. 🙂
    When it does snow here, I have to take pictures quickly. It usually melts before I can find my camera. 😦

    ladysighs

    Sunday, January 10, 2016 at 14:12 UTC

    • I liked that the most, too, however I felt that giving some of the contemporary (actual) surrounding helped make the blackbird look better. In large size I can see the eye; I considered putting a little reflex in the eye so that it would be more obvious to the viewer that here is a bird who (which) is watching you🙂❤

      Donald

      Sunday, January 10, 2016 at 23:24 UTC

  4. Ikke så dumt å gi de få og gode.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, January 11, 2016 at 13:07 UTC

    • Ja, det er ligesom på museum, man kan ikke se alle billeder på en gang🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, January 11, 2016 at 13:12 UTC


Comments are closed.