Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Aftenskyer og en plæne der er blød som en dyne

Har den fået mæslinger? tænkte jeg

Har den fået mæslinger? tænkte jeg

Jeg er så glad for at ingen siger jeg skal gå i seng om natten, så derfor bliver det ofte sent før jeg kommer afsted på indkøb og ærinder! Jeg fik dog også lavet to runder havearbejde lige før Solen gik ned 15:37. Det bliver ikke meget tidligere, at Solen går ned, de næste 14 dage er det indenfor samme minut, og om tre uger er solnedgang fem minutter senere end den er nu, og d. 29.December er dagen allerede tiltaget med 4 minutter. Solop- og nedgang forskyder sig ikke lige meget.

Skyens røde knopper skyldes (selvfølgelig) en ru underside

Skyens røde knopper skyldes (selvfølgelig) en ru underside

Gården som ejer markerne anes i mørket - det er (sjovt nok) første gang jeg fangede et billede af dette stuehus

Gården som ejer markerne anes i mørket – det er (sjovt nok) første gang jeg fangede et billede af dette stuehus

Jeg fik revet et læs blade sammen og konstaterede med undren at græsset de fleste steder var langt og tykt og blødt som en dyne. De nedfaldne æbler er friske som da de hang på træet - og fuglene har allerede spist lidt, de venter med æblemad indtil alle andre muligheder er udtømt

Jeg fik revet et læs blade sammen og konstaterede med undren at græsset de fleste steder var langt og tykt og blødt som en dyne. Æbler der falder lander blødt! og de friske som da de hang på træet – fuglene har allerede spist lidt, de venter med æblemad til alle andre muligheder er udtømt

Skrivekløe kureres gratis HER

Written by Donald

Tuesday, December 8, 2015 at 5:08 UTC

Posted in Mark, Skov og have

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da har fuglene det fint.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, December 8, 2015 at 11:37 UTC

    • Ja det må man da håbe, Mormor. Jeg er kommet i tanke om at de, der fodrede fuglene, er døde eller flyttet, og det er svært for fuglene at overleve på æbler alene. De spiser det kun i nødsfald og det skal helst være lidt overmodent.

      Gad vide hvad jeg skal gøre, jeg må nok hellere lave nogle fedt-klumper i en snor til fuglene. Men man skal sikre sig at skaderne ikke får dem (der er alt for mange krager og skader her, og solsortene har svært ved at overleve).

      Måske kommer den samme solsort til min tætteste busk ved køkkenet og venter at jeg skal lægge mad ud.

      Donald

      Tuesday, December 8, 2015 at 11:49 UTC

  2. Af dit indlæg udleder jeg så, at dagene faktisk ikke bliver ret meget kortere. Det er jeg godt nok glad for. Det har dog ikke været så slemt i år som andre år.

    Det er en god idé at lave “fedtklumper” til fuglene. Bland noget fuglefoder i, så bliver de så glade og får også næring og ikke bare fedt.

    Stegemüller

    Tuesday, December 8, 2015 at 12:26 UTC

    • Ja det var budskabet, dagene bliver kun nogle få minutter kortere nu – solen ender med at stå op 8:42 mod nu 8:29, så der er lidt forskel. Det husker jeg at man mærkede når man skulle i skole klokken 8. Den første time var “mørk” og turen derhen endte med at være i gadelygtekunstlys.🙂

      Hov forresten, jeg glemte at tilføje, at fuglene har mere glæde af fedtet fordi det er nemt at forbrænde og når man fryser er det godt at spise fedt (sammenlign Grønland og spisning af råt sælspæk).

      Donald

      Tuesday, December 8, 2015 at 20:34 UTC


Comments are closed.