Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Før Stormen, en lille tur ved kysten

Detaille - (sådan lærte jeg at stave - hvorfor lave om på det)

Detaille – (sådan lærte jeg at stave – hvorfor lave om på det)

Det var faktisk ikke blæst da jeg ved 15-tiden gik afsted på en lille spadseretur.

Skrivefelt …

Senere, kl. 21, flåede vinden i taget på huset her, så jeg frygter at undertaget (armeret plastfolie) er blevet flænset i stykker, ligesom dengang for 30 år siden, da jeg boede her med min 12-årige søn. Mega traumatisk, når huse rystes af storm. Jeg kan ikke rigtig forstå at man ikke bygger mere solidt.

Written by Donald

Monday, November 30, 2015 at 0:07 UTC

Posted in Hav

Tagged with , ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg håber, du slap for stormskader på huset og haven! Her væltede fire store træer – et af dem ned i huset. Godt du kom ud at gå og kunne tage de smukke billeder!

    Madame

    Monday, November 30, 2015 at 9:21 UTC

    • @Madame! :: Desværre er hele rækken af tagsten ved gavlen revet løs (igen) og jeg må håbe at tømreren kan finde tid til at komme og reparere, eventuelt udskifte. Det bliver måske svært at finde flere tagsten af samme slags, men jeg må hellere prøve at skaffe nogle reserve – med de kraftige storme her kan det jo ske at taget ødelægges.

      – Men heldigvis er det kun løse forrykkede tagsten i denne omgang.

      Donald

      Monday, November 30, 2015 at 13:15 UTC

  2. Ja hvordan gik det så med dit tag? Forhåbentlig er der ikke sket noget alvorligt.

    Jeg lærte også at skrive “detaille”, men det er altså håbløst gammeldags nu, og jeg er for længst gået over til “detalje”.

    Stegemüller

    Monday, November 30, 2015 at 12:14 UTC

    • @Stegemüller: Det er heldigvis ikke så alvorligt, men jeg er bange for at noget undertag gik i stykker. Tagstenene har forrykket sig selv om de holdes på plads af hinanden og af kanten ved gavlen – de er faktisk meget vanskelige at rykke op og lægge på plads: man kan regne ud at vinden har trykket med mere kraft end en lille mand!

      Donald

      Monday, November 30, 2015 at 13:17 UTC

  3. Godt det ikke gik værre end det gjorde. Snevejret ugen før var langt mere skadevoldende end stormen.

    Jørgen

    Tuesday, December 1, 2015 at 10:05 UTC


Comments are closed.