Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Aftentur ved Stranden – for at se noget himmel

Da jeg var 7-8 år gammel gik min far tit en tur med mig op ad Frederiksberg Allé til Frederiksberg Have, som han holdt meget af. En dag sagde han “nu er klokken fem” og så sagde jeg “jamen så er det blevet tidligere mørkt!”

“Ja, det er rigtigt,” svarede han, “det er godt at du har lagt mærke til det”, og så fulgte en forklaring om solen og årstiderne.

Men dengang tænkte jeg ikke så meget over de lange aftener. Det var først senere, at jeg opdagede, hvor meget det betød for andre mennesker; jeg havde altid nok at lave med enten leg eller læsning – og senere med musik.

Det er lidt det samme nu efter 60 år; selv om jeg sætter stor pris på dagslyset, generer det mig ikke at gå en sen tur. Når man kommer ud til kysten, er der lys indtil ved 16-tiden – og på vinterdage med klart vejr er det endda lidt lyst indtil kl.18. Det er da ikke så ringe.

Skrivefelt …

Written by Donald

Sunday, November 22, 2015 at 3:08 UTC

Posted in Hav

Tagged with

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. En aftentur er alltid god og om man vil, man kan jo ha en hodelykt, om man lurer på hvordan veien ser ut?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, November 22, 2015 at 9:59 UTC

    • Ja, jeg må anskaffe mig en minearbejder-lygte, klart nok Mormor🙂

      Klem på dig!

      Donald

      Sunday, November 22, 2015 at 12:15 UTC

  2. Hov, jeg glemte at give en opgave. Kullens fyr laver et glimt 0.3 sekunder hvert femte sekund. Prøv lige at ramme det tidspunkt og fange et glimt på et fotografi!🙂

    Wikipedia:

    The lighthouse is 15 meters tall and its focal plane is located 78.5 meters above sea level (before a correction in 1992, the official height was 88.5 meters), making it the highest located lighthouse in Sweden. Every 5 seconds, the Kullen Lighthouse flashes white for 0.3 seconds with a range of 24.5 nautical miles (45.4 km).

    Donald

    Sunday, November 22, 2015 at 12:10 UTC


Comments are closed.