Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Pottetræer

Juletræer, vistnok blågran, i potte til 150 kr. stykket - Købmanden i Raageleje skulle have 549 for nogle blågran, som kun var lidet større -

Juletræer, vistnok blågran, i potte til 150 kr. stykket – Købmanden i Raageleje skulle have 549 for nogle blågran, som kun var lidet større –

Jeg tog ikke billede af træerne udenfor købmanden i Raageleje; jeg tror han sætter prisen efter princippet GDSGD – Går Den Så Går Den. Måske burde jeg dokumentere det (hvis solen skinner i morgen – det er en god cykeltur).

Skrivefelt …

Juletræsagtige planter i potte (kun) til indendørs (frostfri) brug - hvad er det for nogle?

Juletræsagtige planter i potte (kun) til indendørs (frostfri) brug – hvad er det for nogle? 89 kr.

Written by Donald

Friday, November 13, 2015 at 20:40 UTC

Posted in Skov og have, Stueplanter

Tagged with

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hm… ikke lett å vite.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Friday, November 13, 2015 at 22:44 UTC

    • Jeg må spørge i morgen🙂

      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, November 14, 2015 at 3:40 UTC

  2. Først portrætter; så pottetræer. Hhmmnn, hva’ blir det næste: pottetræ-ning? 👹

    AagePK

    Saturday, November 14, 2015 at 6:58 UTC

    • Ja jeg har været igang med det bogstavspil, AagePK, men jeg har ikke kunnet finde noget om træer, som skal i pottetræning – også kendt som bonsai eller neddrosling af plantevækst.
      🙂

      Donald

      Saturday, November 14, 2015 at 12:42 UTC

  3. Det udpakkede træ til højre er en nordmannsgran.
    Vi får i år ca. 50-90 kr. + moms pakket på paller og læsset på lastbil for en nordmannsgran på 1,5-2 meters højde.

    Nederste billede er vist vandgran med de flade nåle.

    Farmer

    Saturday, November 14, 2015 at 16:46 UTC

    • Det er nok vandgran – tak for den oplysning. Nu vil jeg læse lidt om vandgran, Kinesisk Vandgran, står der på nogle af billederne. Den skulle være i familie med Sequoia, de høje enorme træer.

      Måske en slags varietet – nålene stritter i alle retninger, hvor dawn metasequoia sidder mere fladt. Men jeg skal nok vende tilbage om det – der er tid endnu🙂

      Tilføjelse: Stilkene, grenene, på købmandens lyse gran er grønne, ligesom stammen, mens de på yderste grene på billeder fra Wikipedia snarere er brun/orange.

      Donald

      Saturday, November 14, 2015 at 21:32 UTC

  4. Farmers kommentar viser vist, at dine lokale handlende tager ågerpris – prøv du at fortælle dem det. Bortset fra det er det en hyggelig tid med de små træer ind i stuen. Jeg skal da også have et men først til 1. december. Jeg har en lille bitte smule julepynt, der kan hænges på.

    Stegemüller

    Saturday, November 14, 2015 at 17:08 UTC

    • Jeg synes ikke avancen fra 90 til 150 kr. er enorm – det var Raage-købmandens 549 kr. som jeg er forbavset over. Stegemüller, jeg tror at avancen på juletræer og potteplanter nødvendigvis må være stor. Du skulle prøve at arbejde i en salgsvirksomhed, så ville du vide hvor stor forskel der er på salgsmuligheder for de forskellige produkter🙂

      Donald

      Saturday, November 14, 2015 at 21:22 UTC

      • Der er jo også en grossist, der skal have lidt for ulejligheden, plus en til at tage tabet for de træer, der ikke bliver solgt. Det er så nok også kunden.👼

        AagePK

        Sunday, November 15, 2015 at 10:51 UTC


Comments are closed.