Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for November 10th, 2015

Minder fra en Søndagstur i November

Carla (fra Bassano del Grappa) skrev: Det ser så ensomt ud når du er ude at gå tur – underforstået, der er ikke nogen mennesker med på billederne, noget som jeg også andre gange får at høre. Men de situationer, hvor jeg fik snakket lidt med en anden søndagsturgænger, tager jeg naturligvis ikke billeder af, så derfor er billedserierne ofte lidt misvisende i socialt henseende.

Jeg finder klodens drama; dyrene, hvis de gider indfinde sig, eller strandtursgængere bliver fotograferet efter reglerne for fotografering på offentlige områder.

Ville Eckersberg overhovedet drømme om at “tage et billede af Tisvilde Hegn Strand”? Han havde en ven, som hjalp ham med at bryde trøstesløs ensomhed i Paris, Maleren Jens Møller. Se hvordan Møller tager fat på at “sælge” Stevns Klint (det skal måske tilføjes, at E. senere malede Møens Klint, som ikke behøver så meget forstørrelse).

Turen her var lidt speciel ved at jeg fik nogle modlys-billeder på stranden, som jeg med det samme kunne se var rimeligt sjove, bla. det med hunden og de to turgængere. Da jeg lidt efter passerede disse mennesker, var deres hund stukket af, og en anden dame kom med sine to hunde under armen og råbte “Mine hunde er ikke interesserede i at lege med deres hund! Og den kommer jo ikke når de kalder! De skal have den i snor!@#¤$½&*!!”

På toppen af Brantebjerg (bjerg?) kom en datter kravlende på alle fire op ad skrænten, udenfor stien, med sin mor efter, og jeg hjalp datteren med at få moderen – en ældre dame – op ad det sidste stykke. Det var svært. Jeg sagde at der var en sti lidt længere henne – en med trin, som ikke har det så godt, men længere inde er der brede stier, så man ikke behøver at klatre, det er jo det sikreste. Jeg håber de fandt vej! Det var allerede ved at blive mørkt!

Jens Peter Møller, Stevns Klint

Jens Peter Møller: Stevns Klint med Høyrup Kirke og et skibbrud

Skrivselv-felt …

Written by Donald

Tuesday, November 10, 2015 at 12:09 UTC

Posted in Skov og have, Skyer, Vejr

Tagged with