Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Millioner af edderkopper

Ganske små – men deres tråde kan ses i modlys. Jeg er ikke bange for edderkopper, men det her er for meget, synes jeg.

Det er som om jorden er dækket af et tyndt væv af tråde, i stor størrelse ses de tydeligt i forgrunden

Det er som om jorden er dækket af et tyndt væv af tråde, i stor størrelse ses de tydeligt i forgrunden

Desuden kan man risikere, når man går ganske fredeligt på sin trappe, at få en tråd i øjet.

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, October 26, 2015 at 21:34 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja, man forbavses jo, når man møder dette smukke syn: ved visse belysninger ser det ud som guldbrokade. En gang i mellem får man den tanke: hvor mange tons silke ligger der over Danmark sådan en dag?🙂

    AagePK

    Tuesday, October 27, 2015 at 11:17 UTC

    • Ja man forbavses, ikke sandt? Det er ikke helt så slemt som den oplysning at den største mængde protein befinder sig et par centimenter under den danske jordoverflade i form af … tada … regnorme!

      Hæ.🙂

      Donald

      Tuesday, October 27, 2015 at 17:19 UTC

      • Vidste du, at Jimmie Carters bror havde en burger-kæde, 8 restauranter vist, hvor man serverede “worm-burgers”? Han gik dog konkurs, såvidt jeg husker. Sidste år begyndte Vrije Universitet i Brussel at servere worm-burgers, og nu er Amsterdams Universitet fulgt efter.
        Min niece er forresten lige blevet magister på et projekt, hvor hun i Tanzania bagte kiks af fårekyllinge-mel for at servere dem for skolebørn, for derefter at undersøge, hvor godt de blev udnyttet i kroppen, læs: hun målte, hvormeget der ikke slap ud i den anden ende.Nice job, if you can get one.🙂

        AagePK

        Tuesday, October 27, 2015 at 22:18 UTC

        • Nej – nej nej nej. Det er godt nok underligt, selv om jeg ved at man burde kunne tænke på den slags ting uden at undre sig alt for meget.
          Og jeg ved jo godt at man kan lave farme med det krapyl på en måde så det smager godt. Det mest overraskende og lækreste jeg har smagt, husker jeg tydeligt: En skålfuld småbitte sardinagtige tingester, panerede og friturestegt på en græsk restaurant i London for 35 år siden. Tjeneren var en af dem, som gør at man tror på mennesket. Vi anede ikke, hvad vi skulle bestille, og så kom han med det forslag og sagde, ja,ja, jeg kan se jeres blikke (ved ordet hele fisk) jeg ved godt det er svært, men prøv det nu! Det vil I ikke fortryde. Siden dengang har jeg undret mig: Kan man få det andre steder her i nærheden?

          Donald

          Wednesday, October 28, 2015 at 1:02 UTC

  2. Bare tænk på alle de fluer, edderkopperne sætter til livs! Så kan man bedre acceptere deres tilstedeværelse. Edderkoppernes, altså …🙂

    Ellen

    Tuesday, October 27, 2015 at 18:49 UTC


Comments are closed.