Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Underholdning for Kødkvæg

Så fik jeg cyklet en lille tur i går. Da jeg kom forbi Unnerup, stod køerne langt inde på marken. På tilbageturen var de gået hen til hegnet for at kigge på mig! De har det vist meget godt i den græsning.

Køerne gik henimod mig, da jeg kom cyklende tilbage - det var måske kostelig underholdning? Bemærk et lillebitte hul i skyerne, en lysplet, som det lige akkurat lykkedes at få med på billedet (ellers er gråvejrsskyer dræbende for fotografen)

Køerne gik henimod mig, da jeg kom cyklende tilbage – det var måske kostelig underholdning? Bemærk et lillebitte hul i skyerne, en lysplet, som det lige akkurat lykkedes at få med på billedet (ellers er gråvejrsskyer dræbende for fotografen)

Skriv selv …

Man kan jo næsten ikke se dyrene – især når billedet er formindsket, sådan som det er ved blogg-visning. Derfor fandt jeg et andet billede, som dog savner den lyse plet på himlen.

Kødkvæget i Unnerup (det ligner Hereford, jeg sammenlignede billeder ved en søgning på kødkvæg på Google)

Kødkvæget i Unnerup (det ligner Hereford, jeg sammenlignede billeder ved en søgning på kødkvæg på Google)

Written by Donald

Sunday, October 25, 2015 at 12:13 UTC

Posted in Mark

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. De tror nok, at du er grøn stråmand.

    Eric

    Sunday, October 25, 2015 at 16:55 UTC

    • Det tror de måske, Eric, måske håbede de at jeg kom med noget godt at spise? eller også var der en eller anden slags oplevelse i at se en cykel. Jeg tror at der andre end mig, der cykler, men sådan en kølig efterårsdag er det måske ikke så almindeligt?

      Donald

      Monday, October 26, 2015 at 12:30 UTC

  2. Lyssprækker og kreaturer, der gider at kigge efter os, giver små oplevelser for dem, der kan se.

    Lene

    Monday, October 26, 2015 at 6:54 UTC

  3. Det siger noget om underholdningsniveauet. På den anden side kunne køerne måske blive så stressede over underholdning, at det gik ud kødkvaliteten – for det var jo kødkvæg🙂

    Rasmine

    Monday, October 26, 2015 at 9:18 UTC

    • Åh mon en cykel-kolonne af begejstrede amatører kunne stresse sådan en flok tunge væsener? jeg tror det er Hereford bøffer. Jeg kom til at tænke på den eneste gang jeg har set en slagtning – for mere end 50 år siden. Måske bliver køerne stressede, når de står i kø for at blive slagtet.

      Donald

      Monday, October 26, 2015 at 12:33 UTC

      • Det tror jeg bestemt, de gør. Mener faktisk at have læst, at det er tilfældet.

        Rasmine

        Monday, October 26, 2015 at 13:02 UTC


Comments are closed.