Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Galicia skyggefuld å, Nordsjælland skyggefuld skovvej

Der var ét billede fra sidste lørdag, som jeg ikke havde lagt ind i rækken af memorable indtryk fra en efterårs-cykeltur, nemlig et billede fra den skovvej, der fra Tibirke fører til Asserbo Ruin, en strækning med nogle enorme store træer og resterne af et stengærde. Desværre vælter stormene flere og flere af de gamle kæmper. Men smukt er det – lige så smukt som en pilgrimsvandrer kan opleve en skyggefuld bevoksning i et solbeskinnet, varmt Nordspanien (Galicien er det yderste nordlige hjørne mod Atlanterhavet).

Den 16. Oktober, skygge ved en å - varmt i Galicien

Den 16. Oktober, skygge ved en å – varmt i Galicien, billede sendt i en mail fra min søn

Den 10. Oktober, gamle kæmper ved en skovvej i Danmark - køligt

Den 10. Oktober, gamle kæmper ved en skovvej i Danmark – køligt

Skrivefelt …

Written by Donald

Saturday, October 17, 2015 at 12:05 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vakkert begge steder🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, October 17, 2015 at 15:48 UTC

    • Ja, der er smukt også i lille Danmark, når bare solen skinner lidt🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, October 17, 2015 at 15:59 UTC

  2. Faktisk mener jeg, at jeg har set flere danske landskabsmalerier, der lignede det galiciske foto til forveksling.

    Rasmine

    Saturday, October 17, 2015 at 17:06 UTC

    • Ja, åen med træer i række langs bredden og lyset, der falder gennem grenene, det er et smukt motiv, jeg synes også jeg kan huske landskabsmalerier med den type motiv.🙂

      Donald

      Saturday, October 17, 2015 at 21:38 UTC

  3. Uanset hvor billederne er taget er det gode steder at lukke naturen ind i sjælen.

    Jørgen

    Wednesday, October 21, 2015 at 18:58 UTC

    • Ja, jeg synes du har ret i det – jeg er somme tider i tvivl om, hvad natur er, som fx. igår da jeg så at man brugte 100000 tons jord og sten ovenpå et parkeringshus i nærheden af Chicago Centrum til at skabe en park for børn – med træer og buske, men altså en lidt kunstig park. Man-made.

      Donald

      Friday, October 23, 2015 at 0:39 UTC


Comments are closed.