Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Er dette en kaprifolie fra Kaprifolievej?

Fra en aftentur (samme aften med bygevejr og solstråler som forrige post).

Hvad er det for en slyngplante? Jeg tror det er en kaprifolie, nu skal jeg sammenligne med billeder på Wikipedia ...

Hvad er det for en slyngplante? Jeg tror det er en kaprifolie, nu skal jeg sammenligne med billeder på Wikipedia …

Jo, nånej, det er en kaprifolie Havearkitektens Trøst i forgrunden …

Written by Donald

Saturday, September 26, 2015 at 9:20 UTC

Posted in Brok

Tagged with

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nej, det er ikke en kaprifolie, Donald – blomsterne ser ikke sådan ud.

    Madame

    Saturday, September 26, 2015 at 9:52 UTC

    • Jeg synes den ligner meget godt, den falder over stakittet på samme måde, – men OK blomsterne er lidt anderledes.🙂

      Donald

      Saturday, September 26, 2015 at 16:13 UTC

  2. Det ligner mere en arkitektens trøst.

    Jørgen

    Saturday, September 26, 2015 at 10:43 UTC

    • Så må det jo være sådan én. Måske er den også i familie med Kaprifoleum?

      Donald

      Saturday, September 26, 2015 at 16:14 UTC

      • Man skal helt “op” til angiosperms før man finder slægtskab mellem Caprifolium (Honeysuckle) og Sølvregn.

        Donald

        Sunday, September 27, 2015 at 13:25 UTC

  3. Det er helt sikkert en Arkitektens trøst, ja 👍

    fiberfryd

    Saturday, September 26, 2015 at 12:45 UTC

    • Også kaldet Sølvregn (Fallopia baldschuanica). Sådan en skal styres med hård hånd😉

      fiberfryd

      Saturday, September 26, 2015 at 12:49 UTC

    • Mange tak! Så blev jeg så meget klogere!🙂

      Donald

      Saturday, September 26, 2015 at 16:12 UTC


Comments are closed.