Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Gruen ved at sige farvel

Afskedens time - bagagen løftes ud af bilen

Afskedens time – bagagen løftes ud af bilen


De fo’r igennem den indre scanner, billederne fra tidligere afsked – Da jeg sagde farvel til den lille dreng på 9 år i 1983, da han skulle til sin moster i Italien (og hun kom for sent til at hente ham i Firenze) – dengang i 1993, da han som 19-årig tog til Idaho Mellemfolkeligt Samvirke, i 1995 da jeg kørte ham til Rødby og han blaffede til Gibraltar på et døgn, – og da han ringede fra Guyana og spurgte om jeg kunne betale flyet tilbage – og så videre.

Dennegang er der ikke den uro, den bekymring, heldigvis, nu, da turen går til Camino del Norte i godt og sikkert selskab.

Det er svært at forklare, hvad et kram kan betyde.

Så er bagagen ude af bagagerummet og bilens bagklap lukket - nu skal der siges farvel

Så er bagagen ude af bagagerummet og bilens bagklap lukket – nu skal der siges farvel

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, September 21, 2015 at 12:12 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with , ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ikke så svært å forstå, men en er god å ha, den klemme, man vet jo aldri.
    Klem på deg.

    Mormor

    Monday, September 21, 2015 at 12:56 UTC

    • Ja! Klemme!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, September 21, 2015 at 21:13 UTC

  2. Jeg kan godt forstå, du ser lidt anderledes på afskeden denne gang. Selvom man måske har prøvet det nogle gange, som du har, vækker det en masse følelser. Godt tur til den ‘unge’ mand og hans rejsefæller.

    Pigen fra landet

    Monday, September 21, 2015 at 16:57 UTC

    • Ja man kunne skrive et længere stykke om at give slip og så alligevel ikke give slip. Men i lyset af flygtningestrømmen og de ulykkelige, bekymrede forældre til børn i flygtningestrømmen, så er mine bekymringer små plus at jeg fornylig kunne mærke en ny modenhed.🙂

      Donald

      Monday, September 21, 2015 at 21:14 UTC

  3. Jeg husker sagtens da mine børn rejste hjemmefra. En rejste på cykel til København, en til USA.

    Jørgen

    Tuesday, September 22, 2015 at 11:36 UTC

    • Ja, det er svært at give slip og i nogle tilfælde skal man passe på at finde den rigtige balance så mennesket ikke føler sig forladt af sine forældre.🙂

      Donald

      Tuesday, September 22, 2015 at 20:26 UTC


Comments are closed.