Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Sikken et blæsevejr

Pil, birk, røn, popler, som bøjer sig for vinden

Pil og birk, som bøjer sig for vinden

Jeg havde den u-fornøjelse at mine tagsten har flyttet sig i blæsevejret, billedet er fra week-enden, men det må være sket i midten af August, da var der også kraftig blæst med vindstød, som gav genlyd i hele huset.

Da huset var nyt, var der et par kraftige storme, som rev undertaget (armeret plastfolie) i stykker og som iøvrigt også flyttede nogle tagsten. Dem fik jeg selv manipuleret på plads. Men denne gang kunne jeg ikke. Den øverste skulle løftes mere end jeg kunne komme til i den akavede stilling og den underste skulle så skubbes op over lægten; en knop på tagstenen skal op over træet, og så holder den tagstenen på plads, undtagen, når der kommer en meget kraftig vind og løfter stenene op nedefra!

I mandags spurgte jeg så en rar mand, der selv har bygget sit hus, om der ikke er et specialværktøj, som gør det lettere at få tagstenene skubbet på plads. Nej nej.

Og i går og i dag spurgte jeg mig frem – det er ikke nemt, men hvis man prøver at løfte den øverste med en trækile eller lille bræt, så skulle det være muligt.

Nogle gode råd? Alle råd værdsættes.

Written by Donald

Tuesday, September 8, 2015 at 22:44 UTC

Posted in Byggeri

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Desværre har jeg ingen anelse om hvad der kan gøres. Håber en løsning findes.

    Jørgen

    Thursday, September 10, 2015 at 6:40 UTC

    • Jeg spørger mig frem, en genbo havde også fået blæst tagsten ud af position, og har allerede rettet.

      Donald

      Thursday, September 10, 2015 at 8:39 UTC


Comments are closed.