Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Et minde fra Merida i Venezuela

Han sad i skyggen af muren ved indgangen til markedet i Merida, som var formet som en femstjerne med to etager. Han solgte træskeer og sagde: Køb! 3 for 10 kr! De kan gå i opvaskemaskinen! Linda sagde til mig: Køb! Det er det sødeste minde jeg har om hende. Støt lokalbefolkningen ved at købe de produkter, som de kan lave. – Og de var virkelig gode. Man bør nok holde op med at bruge den, der har en knast med revne omkring, her ved vi fra forskningen at bakterier kan gemme sige – men så er der stadig to tilbage!

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, August 20, 2015 at 9:20 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er da nogle rigtig flotte træskeer og man må sige, de har holdt godt – 17 år er en flot holdbarhedstid, når de også kommer i opvaskemaskinen.

    Stegemüller

    Thursday, August 20, 2015 at 10:56 UTC

    • Ja, det er fantastisk, simpelthen!🙂

      Donald

      Thursday, August 20, 2015 at 11:46 UTC

  2. Og de holdt ut i oppvaskmaskinene også? Så bra.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, August 20, 2015 at 13:03 UTC

    • Mormor, jeg har en fornemmelse af at den gamle mand med træskeern aldrig havde set en opvaskemaskine – men det er ligemeget, han havde jo ret alligevel. Du skulle tage og læse om Merida. De spanske conquistadorer syntes det var det smukkeste sted at have en by. Hvis jeg får råd, tager jeg derover engang igen – men jeg skal hele tiden have et toilet i nærheden eller sulte – uha.🙂 Der er nu også meget smukt herhjemme:mrgreen:
      Klem på dig🙂

      Donald

      Thursday, August 20, 2015 at 22:10 UTC

  3. Donald, du kan roligt bruge selv den revnede ske, bare du ikke rører fars med den, og derefter lader farsen stå ved stuevarme i flere timer!🙂 Svigerfader var dyrlæge ved levnedsmiddelkontrollen, og han lod sig også besnære af industrien til at forkaste bordplader af træ til fordel for plast i bagerier og slagterier. Indtil han ved dyrkning af prøver fra diverse overflader, og læsning af den seneste faglitteratur kom efter, at phenoler og andet godt i træ virker særdeles baktericidt, en egenskab plastoverflader mangler.

    AagePK

    Thursday, August 20, 2015 at 16:08 UTC

    • Ja, jeg bruger den jo også, AagePK, men jeg tror ikke rigtig på at der er noget tilbage af træets phenoler, dem har opvaskemaskinen efterhånden vasket ud og træet føles nærmest så let som balsa-træ! Men netop derfor syntes jeg at de fortjente at blive foreviget. Jeg går ikke ind for plastic-køkkengrej, og specielt har jeg været bekymret over hvor mange plastic-atomer vi skraber af teflon-stegepander og plastic-skåle. Ikke desto mindre er jeg næsten holdt op med at bruge mine pyrex-glas-skåle, fordi de her “margrethe” skåle (tror jeg de hedder) af hård melamin med en gummiring i bunden, som får den til at stå fast, er så praktiske!🙂

      Donald

      Friday, August 21, 2015 at 9:28 UTC

  4. Hvor er de fine – et dejligt minde at have!

    Madame

    Thursday, August 20, 2015 at 18:50 UTC

    • Ja, det er et sjovt minde – og man kunne ikke andet end holde af den gamle mand, som kunne lave ting selv.

      Donald

      Friday, August 21, 2015 at 9:29 UTC


Comments are closed.