Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Mere strand på en anden måde

Der var lavvande ved Strandbjerggaard

Der var lavvande ved Strandbjerggaard

Jeg glemte helt at vise et par af disse billeder, hvor udfordringen var om man kan finde ny vinkler, nye måder at fortælle; fx. om hvor smuk eller dejlig turen til stranden er.

Jeg kom i tanke om en erindring fra dengang jeg var 12 år. En dansklærerinde gav os den (almindelige) opgave at skrive om vores sommerferie. Jeg husker at jeg skrev om duften af fyrretræerne og det varme sand, når man gik fra vejen ned ad stien over diget til stranden ved Marielyst.

Nålene på sunde fyr og gran stråler i sollyset og udsender duften af sommer

Nålene på sunde fyr og gran stråler i sollyset og udsender duften af sommer


============================================================
Det er tydeligt, ikke? Den flyver, øen!

Det er tydeligt, ikke? Den flyver, øen!

Og så kan jeg jo ikke lade være med lige at vise en flyvende Hesselø – luftspejlinger pga. temperaturforskelle lige over havvandet, tror jeg. Men mon ikke den slags luftspejlinger har givet ophav til myten om “Den Flyvende Hollænder”?

Skrivefelt …

Written by Donald

Sunday, August 16, 2015 at 0:06 UTC

Posted in Hav, Vejr

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Der var lavvande ved Marielyst og Hesselø flyver helt tydeligt.

    Stegemüller

    Tuesday, August 18, 2015 at 5:18 UTC

    • Ja den flyver!!! Det må være en spøgelsesø!🙂🙂🙂

      Donald

      Tuesday, August 18, 2015 at 10:39 UTC


Comments are closed.