Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Torvedag om Lørdagen

Det er en af de sidste lørdage, og sommeren er over os (for nu begynder skolen jo, er det ikke sådan? næsten altid? Hedebølge i August?)

Det er en af de sidste lørdage, og sommeren er over os (for nu begynder skolen jo, er det ikke sådan? næsten altid? Hedebølge i August?)

For hver kartoffel 25-30 bevægelser, 27 kartofler, ialt ca.700 bevægelser - men det er ulejligheden værd :)

For hver kartoffel 25-30 bevægelser, 27 kartofler, ialt ca.700 bevægelser – men det er ulejligheden værd🙂

Skrivefelt …

Written by Donald

Tuesday, August 4, 2015 at 1:11 UTC

Posted in Brok

Tagged with ,

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gode poteter er verdt mye, både bry og bevegelser🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, August 4, 2015 at 7:14 UTC

    • Ja, de er gode, disse poteter, og de er verdt mye!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Tuesday, August 4, 2015 at 9:54 UTC

  2. Det var måske en ide: en kartoffelskræller med tagtæller til træning i kartoffelskrælning …

    Rasmine

    Tuesday, August 4, 2015 at 7:44 UTC

    • Jeg er bange for at disintegrere, Rasmine, bange for forfaldet (ikke forfald af regninger, kroppens og fingrenes forfald) og har desværre opdaget at mange af de håndsmerter og to klikfingre (fænomenet kaldes normalt springfinger) skyldes overanstrengelse af hænder og fingre, dels når jeg tørrer noget af med en klud og presser med fingrene, dels ved at skrive i en fastlåst håndstilling. Violin og guitarspil er heller ikke sundt. Af en eller anden grund tror jeg ikke at klaverspil er gigtfremkaldende.🙂

      Donald

      Tuesday, August 4, 2015 at 9:58 UTC

      • Åh nej! Forfald lyder som alderdomssvækkelse eller noget i den retning, og du er jo ikke ret meget mere end midaldrende efter moderne begreber. Dine vanskeligheder med hænderne må være simpelthen være slid. Det er ganske vist ikke sjovt, men behøver ikke at være tegn på almindeligt forfald. For en pianist må det da være en stor trøst, at klaveret ikke generer hænderne.

        Rasmine

        Tuesday, August 4, 2015 at 17:22 UTC

      • Undskyld – jeg har åbenbart straks omsat disintegrere til forfalde – sikkert af ren og skær skræk over det uhyggelige ord – men det gør ikke nogen forskel i det, jeg ville sige.

        Disintegrere – Gyyys!

        Rasmine

        Tuesday, August 4, 2015 at 17:26 UTC

        • Nej, det gør ikke forskel, og gyys, ja, jeg forstod godt hvad du ville sige.
          Jeg brugte iøvrigt en svamp til at rense kartoflerne; hvis de er pæne, uden skader og hvis skallen er ung og tynd, så bruger jeg helst en svamp; somme tider er det hurtigere.

          En kartoffelskræller med (tag/bevægelses)tæller?! Man skulle tro du var opfinder!🙂

          Jeg så lidt af en udsendelse om “gadgets” og er urolig for hvad den slags kan medføre! Det er som om vi “vestlige” ignorerer de store problemer, de 50 millioner flygtninge på verdensplan, for at kunne hygge os med automatiske småting.

          Donald

          Tuesday, August 4, 2015 at 18:09 UTC

          • Så pessimistisk er jeg ikke, at jeg tror, at udviklingen af gadgets kommer i vejen for vigtigere ting. Jeg tror nemlig, at det vestlige Georg Gearløs-gen ligefrem er en vigtig del af fundamentet for vores kultur. “Vi” kan simpelthen ikke lade være, så det sluger ikke så megen energi, at det er det, der er grunden til, at de problemer, du nævner, ikke bliver løst bedre.

            Rasmine

            Tuesday, August 4, 2015 at 22:11 UTC

            • @Rasmine: Ja det er godt at vi har et “vestligt Georg Gearløs-gen”!!!🙂 Gid vi kunne bruge det til at skabe fred og fremgang, gode byer og gode landbrug og skabe landbrug i de egne af verden, hvor der er god plads🙂

              Donald

              Tuesday, August 4, 2015 at 22:43 UTC

  3. Bare du lader være med at regne timelønnen ud: ingen djøficering af hjemmeavlede kartofler, tak!
    Bare nyd dem, med en kold klat “rigeligt med smør”!🙂

    AagePK

    Tuesday, August 4, 2015 at 9:01 UTC

    • Ja jeg havde nu tænkt mig at trække værdien af hjemmeavlede kartofler fra i pensionen, AagePK!:mrgreen:
      Jeg nyder dem med persille og en smørklat. I gamle dage lavede man smørsovs, gjorde man ikke?

      Donald

      Tuesday, August 4, 2015 at 10:02 UTC

      • Jo, og den blev serveret fra et smørnæb: hver fugl synger jo med sit næb, smørret altså med et smørnæb, ergo: smør er en fugl!🙂

        AagePK

        Tuesday, August 4, 2015 at 17:26 UTC

        • Ohoy! Ja så si’r vi det!😀

          Donald

          Tuesday, August 4, 2015 at 18:01 UTC


Comments are closed.