Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Motionstur, havearbejde, computer-arbejde, musikalske øvelser, husholdning …

Jeg har fået et dusin meget smukke billeder fra AagePK; de viser de smukkeste steder fra Asturias, det Nordlige Spanien, og de kommer – lige så snart jeg har fået genstartet en computer med et nyt system (fordi det gamle ikke fungerede med nyt skærmkort og hvad der ellers var kommet i vejen) og den gamle ikke kunne læse eller skrive CD’er, en disk er stået af, og iøvrigt bliver den gamle for varm og skal renses.

Billederne kommer – jeg håber jeg kan sætte dem op i aften.

Men lige nu synes kroppen og hovedet at det er vigtigst at komme ud på en længere spadseretur. 2 timers tur, 2 timers klaverspil, 2 timers havearbejde, 2 timers husholdning incl. madlavning, opvask og myrebekæmpelse, fodbad, 2 timers DR-TV-kiggeri og så videre. Hov jeg glemte at jeg er igang med to bøger, C.G.Jung og den gamle Vilhelm Bergsøe roman “Fra Piazza del Popolo” og så er der lige avisen og computer-opsætning.

Jeg har vægret mig mod ved at skrive om mine ærgrelser (ah to gode danske ord, vægre, ærgre), men nu må det siges:

Det tog hele dagen i går at finde ud af at maskinen med det nye skærmkort ikke kunne køre, få installeret et system på denne, og finde ud af hvorfor netværket ikke fungerede som peer-to-peer netværk med mindre jeg fjernede noget såkaldt “management” osv.osv.osv.

Jeg arbejder uden løn! og vil ikke være stresset. Jeg tæller ikke timer eller minutter, men prøver at få lavet to-tre vigtige ting hver dag, men hvis der nu er mere end to tre ting, der skal laves, så er det lidt problematisk, fordi man jo ikke ligefrem er blevet hurtigere med årene. Derfor har jeg udskudt billederne fra Spanien lidt. Bare lidt …

Skrivefelt …

(Indlægget er baguddateret til i går.)

Written by Donald

Wednesday, July 29, 2015 at 12:11 UTC

Posted in Blogosofi, Brok

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Man vægrer sig ved noget eller værger sig mod noget – beklager😉

    Rasmine

    Thursday, July 30, 2015 at 20:47 UTC

    • Tak skal du have, Rasmine — Jeg beklager ikke, tager det med stoisk ro!🙂 Det er rettet! 😎

      Donald

      Thursday, July 30, 2015 at 22:01 UTC

  2. Oppe og går, både du og pc?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, August 3, 2015 at 15:52 UTC

    • Uha, ja min dag blev helt forstyrret i sidste uge!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, August 3, 2015 at 22:14 UTC


Comments are closed.