Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Torvedag på Præstens Mark

Jeg havde nær glemt at der var torvedag. Da jeg købte mig en kop kaffe kunne manden og konen huske mig! Det er jo en rar fornemmelse.

Torvedag i Vejby på Præstens Mark

Torvedag i Vejby med tøj, krydderier, smykker og kaffe og kage

På gamle luftfotos kan man se, at “Præstens Mark” har været køkkenhave og at der var en stald eller lade. Den var væk, da jeg (og den nuværende præst) kom til byen, men der er nu bygget et menighedshus, smuk bygning, på samme sted for 6-7 år siden, den ses i baggrunden.

Da min søn var lille, mødtes børnene om aftenen på Præstens Mark og spillede rundbold. Det må have været morsomt, for de blev ved i nogle år.

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, July 20, 2015 at 10:27 UTC

Posted in Park

Tagged with ,

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Slike steder med glade barn, ballek, rop og latter blir det færre av, synes jeg.
    Steder for “egenlek” på egenhånd. Synd i grunne.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, July 20, 2015 at 12:22 UTC

    • Ja, er det ikke trist! Her i kommunen kan børn stadig gå på opdagelse i en tilgroet gammel grusgrav, og de kan drukne i mosen, hvis de anstrenger sig, eller spille fodbold på grundejerforeningens grønne plæne og de kan stadig lege på Præstens mark! Og gør det!🙂 Hurra!🙂 Og så er der fodboldklubbens baner og en stor plæne, som kaldes “sumpen” fordi den bliver våd, når det regner (den ligger faktisk højere end fodboldbanerne!)

      Her i Vejby har børn også mulighed for at gå på stranden og langs med åen. De kan ikke klage – jo måske burde de klage over at forældre kører dem i børnehave!🙂

      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, July 20, 2015 at 15:35 UTC

  2. det var godt, at jeg ikke vidste sidste sommer, at det var sidste gang jeg kørte på torvedag ved Præstens mark!

    marianne bentzen

    Monday, July 20, 2015 at 18:39 UTC

    • @Marianne: Det er hyggeligt at stå og kigge og drikke kaffe og spise kage. Måske næste lørdag – det er ikke så langt fra Stationen, men det ved du vel.🙂

      Donald

      Monday, July 20, 2015 at 19:42 UTC

      • Ja det ved jeg, min søde frisør boede lige udfor stationen, hende savner jeg også, men måske en dag er jeg parat til igen at komme til Vejby.
        Vi skal vel også snart have en lille udflugt sammen med Madame. knus

        marianne bentzen

        Tuesday, July 21, 2015 at 10:34 UTC

        • En lille tur – Det kan vi forhåbentlig, jeg skal da spørge ad.🙂

          Donald

          Tuesday, July 21, 2015 at 12:09 UTC

  3. I præstevænget dansen går ….🙂

    Der er af en eller anden grund noget særligt ved at at lege i flok eller spille bold en sommeraften. Jeg har stadig fornemmelsen, når jeg tænker på det, så mon ikke det var det, der gjorde, at de blev ved med at spille rundbold på Præstens Mark …

    Rasmine

    Monday, July 20, 2015 at 19:09 UTC

    • Ja, ikke sandt Rasmine, børn, som er store nok til at organisere en omgang Rundbold og som ikke skelner så meget mellem dreng-pige, det var så hyggeligt. Stemningen og de lune sommeraftener, ja, var jo derfor de blev ved🙂

      Donald

      Monday, July 20, 2015 at 19:44 UTC

  4. Skiltet med de lokal producerede og slagtede varer ser spændende ud. Købte du noget godt kød med hjem?

    Stegemüller

    Monday, July 20, 2015 at 19:31 UTC

    • Nej jeg var ikke engang klar over at der var en kødbod, jeg drak kaffe og spiste kage, købte nogle krydderurter🙂

      Donald

      Monday, July 20, 2015 at 19:45 UTC


Comments are closed.