Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Livredderhytten som mål for en motionstur

Der er en del livredder”poster” på Nordkysten, betalt af kommunen. Et af dem er permanent (de andre køres væk om vinteren) og det står for mig som et minde om gode år med familien i svigermors sommerhus. Fra Tisvildeleje til Stængehus Livredderhytte er der ca. 4 km.

I går var det meste af parkeringspladsen spærret af, telte var sat op, der skal afholdes sommer evenement med larmende musik, økologiske varer og restauranter. Der står i lokalavisen at mange hundrede frivillige deltager i arbejdet med at gøre klar og betjene boder og pavilloner.

Der var opsat store og små telte i det afspærrede område - Roskilde Festival klon?

Der var opsat store og små telte i det afspærrede område – Roskilde Festival klon?

Parkeringspladsen var næsten helt fuld kl.11:30

Parkeringspladsen var næsten helt fuld kl.11:30


======================================================================

På afstand synes det store telt til musikscene stadig frygtindgydende

På afstand synes det store telt til musikscene stadig frygtindgydende

Vandet er ikke koldt, 17°C - og luften var behagelig 16°C - lavere lufttemperatur?!

Nede på stranden står Tisvildelejes livredder-pavillon. Vandet er ikke koldt, 17°C – og luften var behagelig 16°C – lavere lufttemperatur?!


======================================================================

Endelig - at nå Livredderhytten føles som at livet er reddet - bevægeligheden er ikke mistet

Endelig – at nå Livredderhytten føles som at livet er reddet – bevægeligheden er ikke mistet

Mod vest begynder man at kunne skimte livredderhytten, der er gult flag men folk bader alligevel udenfor livredderområderne

Mod vest begynder man at kunne skimte livredderhytten, der er gult flag men folk bader alligevel udenfor livredderområderne


======================================================================

Hjemturen ad det skyggefulde hjulspor fra Stængehus til Troldeskoven er næsten myggefri - et par forsøg på jogging blev det også til (når ingen så det)

Hjemturen ad det skyggefulde hjulspor fra Stængehus til Troldeskoven er næsten myggefri – et par forsøg på jogging blev det også til (når ingen så det)

Det  meget længe siden, at jeg har gået en længere tur, fordi jeg får smerter i ben og ryg (alder, sammenfald i rygled og nerver i klemme.) Det begyndte for … hmmm … 35 år siden, men dengang kunne det klares med en kiropraktisk manipulation og lidt gymnastik. En læge sagde trøstende: “Det bliver aldrig bedre”.

Men det blev bedre. Bare lidt. En gang imellem.

Skrivefelt …

Written by Donald

Friday, July 17, 2015 at 9:42 UTC

Posted in Brok, Carpe Diem

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. hvorfor skal ingen se deg når du jogger?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Friday, July 17, 2015 at 10:19 UTC

    • Ah det må du kunne gætte – der er så mange fordomme om voksne mænd, der prøver at komme i form. De gemmer sig enten i skovene eller i motionsanstalter, som er meget tekniske. Men jeg kan godt lide synet af træer, blomster, lyng, græs og dyr, så jeg finder mine egne bevægelser i skoven.

      Klem på dig🙂

      Donald

      Friday, July 17, 2015 at 10:22 UTC

      • Donald
        Det bør da ikke være fordommer hverken mot yngre eller eldre menn som etter beste evne holder kroppen sin i orden. Synes jeg.
        klem på deg🙂

        Mormor

        Friday, July 17, 2015 at 10:35 UTC

        • Bør? Haha! Det er ikke det, som styrer fordommene. Og traumerne fra dengang jeg løb sammen med en 9 år yngre kæreste, som var idrætslærer …🙂
          Klem på dig🙂

          Donald

          Friday, July 17, 2015 at 12:28 UTC

  2. Sikke en dejlig tur du fik gået i det fine vejr. Det er sejt at du klarer fire kilometer med de fysisk problemer du har. Jeg er sikker på, at motionen vil gøre dig godt på den lange bane.

    Stegemüller

    Friday, July 17, 2015 at 11:37 UTC

    • Ja Stegemüller – og hjem igen! 8 kilometer ialt. Ikke noget at prale af men en god begyndelse på at få brugt kroppen. Jeg tænkte på dig, om man kan overvinde sin indre modstand. Det ku’ man godt🙂
      Jeg kan ikke lægge kommentarer på din webside, men prøver senere. Jeg prøvede også i går aftes, sent (efter midnat tror jeg). Jeg tænkte på psykologien, Freud og Jung, det moderne menneskes måde at beskrive tankeverdenen, om det måske kunne hjælpe med at få “tankemotion” og få humøret op – jeg kan godt forstå du er bekymret.

      På stegemüllers website får jeg noget i retning af denne fejl:

      Resource Limit Is Reached
      The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

      Hilsener/Donald

      Donald

      Friday, July 17, 2015 at 12:50 UTC


Comments are closed.