Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Regn er godt, skyer giver blødt lys til fotografering

Bladhang er utrolig svært at fotografere. Når man får blødt, gråt-blåt lys fra en “blød” himmel (overskyet) så kan man lettere få hele bladfladen med, og når der så ovenikøbet er vand på overfladen, som fremhæver bladets årer (ribber), så er det jo næsten smukt.

Her ses en masse ribs - men det er kun en 20nde-del af hvad der er på busken

Her ses en masse ribs – men det er kun en 20nde-del af hvad der er på busken

Som så ofte før kan jeg bedst lide det første billede, men nr.2 og 3 giver noget andet – fortæller en lidt anden “historie”.

Busken står lige ved siden af huset, man kan lige gå ud og plukke aftendesserten

Busken står lige ved siden af huset, man kan lige gå ud og plukke aftendesserten

Grenene tynges ned i græsset af vægten af bærrene

Grenene tynges ned i græsset af vægten af bærrene

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, July 9, 2015 at 13:35 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det så deilig ut. Flott bilder ble det også. Rips kan man like. Jeg har bare en avdeling som er litt modne nå🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, July 9, 2015 at 15:48 UTC

    • Jeg kan slet ikke nå at spise dem allesammen. Når der er så mange, så kan man plukke dem med stilk, koge og lave gele. Ikke sandt?

      Klem på dig🙂

      Donald

      Thursday, July 9, 2015 at 15:58 UTC

      • Det kan man. Men man kan bruke en gaffel for raskt å fjerne alle stilkene.
        toppen av stilken opp mellom to gaffeltenner og dra opp, kast stilken🙂
        Lurt å gjøre over en bolle eller kjele🙂
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Thursday, July 9, 2015 at 16:09 UTC

        • Jamen da jeg gjorde det sidste år – tog dem af med en gaffel – gik bærrene i stykker. Man kan selvfølgelig spise dem selv om de er i stykker, men jeg tror nu ikke jeg kan spise dem alle sammen. Saft og snaps er godt🙂
          Klem på dig🙂

          Donald

          Thursday, July 9, 2015 at 20:20 UTC

  2. Herligt med gode produkter i haven – kommer solsorten dig i forkøbet?

    Jørgen

    Thursday, July 9, 2015 at 18:39 UTC

    • @Jørgen: De solsorte, som bor her, er velkomne til at spise bærrene, men de er ikke særlig hurtige til at spise dem, eller også er der så mange, at der er nok til os alle sammen🙂

      Donald

      Thursday, July 9, 2015 at 20:16 UTC

  3. Jeg synes bedst om billede nummer tre – på grund af alle vekselvirkningerne.

    Rasmine

    Friday, July 10, 2015 at 5:48 UTC

    • @Rasmine – tak for det! Ja, det er nogle flotte vekselvirkninger, men min ordenssans generes af stråene, som kommer ind foran, men de generer dog ikke nok til at jeg rev dem op!🙂

      Donald

      Friday, July 10, 2015 at 8:47 UTC

      • Og jeg synes netop, at stråene gør billedet mere interessant!🙂

        Rasmine

        Friday, July 10, 2015 at 13:52 UTC

        • OK! Det var da godt at de kan være “med” (billedmæssigt medvirkende til dannelse af dybde og egentlig også vise hvor langt ned ribsene kommer).

          Donald

          Friday, July 10, 2015 at 14:37 UTC


Comments are closed.