Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Redebygning – af en slags

Dette indlæg har ikke generel interesse for videnshungrende diskussionslystne læsere, det er blot et mærke i min kalender, så at sige.

Hækken skal klippes - om det bliver helt lige eller ej er ikke væsentligt, men ... alligevel, der skal vist rettes et par gange her

Hækken skal klippes – om det bliver helt lige eller ej er ikke væsentligt, men … alligevel, der skal vist rettes et par gange her

Det var en rede, der aldrig har været brugt - fuglefar har bygget, men fuglemor blev væk ... Jeg føler mig i familie med dig, fuglefar, og jeg vil sørge for at der er andre steder at bygge rede

Det var en rede, der aldrig har været brugt – fuglefar har bygget, men fuglemor blev væk … Jeg føler mig i familie med dig, fuglefar, og jeg vil sørge for at der er andre steder at bygge rede

Hvad er dog det? En rede?

Hvad er dog det? En rede?

Tænk så fint den er bygget! Hvis han havde bygget hus, ville det have været med 1 meter tykke mure, med indvendig isolation og bløde madrasser🙂

Så fornemmer jeg hvordan arbejdet med hus og have – langt ude – er i slægt med den lille fugls redebygning, hvordan trangen til selv at gøre noget ved huset, uanset om det er for at det skal se pænt ud for naboer eller gæster.

Der skal ryddes og graves flere gange, så at snebærbuske, bambus og ramsløg ikke kommer igen

Der skal ryddes og graves flere gange, så at snebærbuske, bambus og ramsløg ikke kommer igen

Men der er 3 – 4 andre store opgaver forude: Opgravning hvor der skal plantes nye lætræer (Sargent’s Apple), beskæring eller endda fældning af æbletræer med svamp og – indendørs, skrivebordsarbejde og af en eller anden grund en forfængelig drøm om at holde musikken vedlige, måske endda blive bedre trods gigt i fingrene eller hvad det er …

... og der skal læres, oversættes, forenkles, formidles datalogiske emner

… og der skal læres, oversættes, forenkles, formidles datalogiske emner

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, June 29, 2015 at 9:50 UTC

Posted in Blogosofi, Brok, Skov og have

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du blir i alle fall ikke arbeidsledig i sommer🙂 Og å holde musikken vedlike er bra, både for fingre og sjel🙂 Lille flittige fuglen laget fint bo.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, June 29, 2015 at 10:33 UTC

    • Nej men jeg holder fri om aftenen – tidligt fri! – og om søndagen!!!🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, June 29, 2015 at 10:35 UTC

  2. Trist at reden ikke har været benyttet. Det er altid spændende at se på redebyggeri af alskens forskellig art.
    Bambus er en besværlig plante at grave op, synes jeg. Hvilken flid at udvise.

    Jørgen

    Monday, June 29, 2015 at 19:23 UTC

    • Jeg har prøvet at grave bambus op én gang, og det gør jeg kun igen, hvis jeg har passende store skarpe redskaber, Jørgen!

      Donald

      Tuesday, June 30, 2015 at 2:46 UTC

  3. Det ligner en solsorterede – dem har vi haft flere af i haven – både benyttede og ubenyttede. Gad vide om én fugl bygger flere reder?

    Ellen

    Tuesday, June 30, 2015 at 7:57 UTC

    • @Ellen – Der er nogle fuglearter enten det nu er mejser eller spurve eller hvad, som bygger flere reder, ja – men der er jo også nogle solsortesangere, som forgæves bejler til solsortemor, eller hvor hunnen måske i sidste øjeblik bliver ædt af en kat. Det sker desværre!😉

      Donald

      Tuesday, June 30, 2015 at 10:00 UTC


Comments are closed.