Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Sørnorge havde sol, vi havde gråvejr

Norske links nabos Rhododendron

Fra i går (lørdag d. 27) Vor Norske links nabos Rhododendron


Blot til orientering: Vor mand i Norge havde varme og sol i går.

Her var det diset og regn. Ikke meget, en millimeter eller tre.

Jeg gider ikke skrive mere.

Mågerne gider ikke flyve

Mågerne gider ikke flyve

Der er ikke meget lyst over den sejlads

Der er ikke meget lyst over den sejlads

Det er da koldt - overtøjssopning!

Det er da koldt – overtøjssopning!

Kameraet gad ikke stille skarpt

Kameraet gad ikke stille skarpt

Gider du skrive mere?

Written by Donald

Sunday, June 28, 2015 at 21:52 UTC

Posted in Brok, Fugle, Vejr

Tagged with

15 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fra din mann i Norge, i dag er det grått her også.
    Flotte bilder fra et gråværs-Danmark
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, June 29, 2015 at 5:07 UTC

    • Takk Mormor! Jeg håber Naboens Rhododendron har det godt! Og jeg håber at der kommer andre blomster efter den! Jeg har været i Norge med min søn engang for 30+ år siden, hvor vi endte med at køre op på toppen af Holmekollen og badede i en lille sø hvor vejen slog et sving. Sikken et solskin dengang! 30 graders varme!🙂 Det var næsten for meget. Da jeg kørte for langsomt forbi Akershus (ingen tunnel dengang) dyttede en sur bilist bag mig, han ville have mere fart på!🙂

      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, June 29, 2015 at 8:46 UTC

    • Comment2: Her til formiddag 16°C, der er lovet 20-24°C i løbet af ugen, og så kommer der igen lidt regn. Det er jeg glad for, jeg kan ikke tåle for stærk varme (får knopper, svamp i huden).

      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, June 29, 2015 at 9:06 UTC

      • Jeg har trivselstemperatur på 24°C, får ikke så lett varmeutslett, heldigvis.
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Monday, June 29, 2015 at 9:30 UTC

        • Ja det skal du være glad for. Jeg tror – men ved ikke – at en tur i hav-vandet om sommeren mindsker udslettet, og derfor er det godt at jeg bor nær ved en god badestrand🙂

          Klem igen!🙂

          Donald

          Monday, June 29, 2015 at 9:52 UTC

          • Jeg tror nok du har rett. Saltvannsbad hjelper også om man har fått flått på seg også. Den slipper fortere enn svint når man ta et dypp🙂
            Klem på deg🙂

            Mormor

            Monday, June 29, 2015 at 10:18 UTC

            • OK! Takk takk og blidt klem igen –🙂

              Donald

              Monday, June 29, 2015 at 10:33 UTC

  2. Nu blomstrer syrenerne snart————————- i Tromsø!🙂
    Men tager til Asturias, til Gijon, for at smage på sidraen og gå på pulperias. Og en tur til Pico de Europa.
    Måske ser vi ulve, eller bjørne.
    Hav det godt så længe!

    AagePK

    Monday, June 29, 2015 at 5:08 UTC

    • Det lyder spændende! Jeg håber ikke at I spiser bjørnen før skindet er skudt … eller hvad man nu siger.
      God rejse! Kan der blive tid til nogle billeder, så andre også får glæde af rejsen?🙂

      Nu skal vi så først finde ud af hvor Pico de Europa ligger.

      Donald

      Monday, June 29, 2015 at 8:48 UTC

  3. Det kan godt være, at der ikke var megen lyst over sejladsen, men det er et ualmindelig smukt billede.

    Rasmine

    Monday, June 29, 2015 at 10:39 UTC

    • @Rasmine – Tak for den kommentar – det er jeg glad for at du synes!🙂

      Donald

      Tuesday, June 30, 2015 at 2:44 UTC

  4. Det har været lidt køligt her i landet forstår jeg men det skulle blive ulideligt varmt i den kommende tid, blot ikke ved østvendte kyster. Ugidelighed giver gode billeder.

    Jørgen

    Monday, June 29, 2015 at 19:27 UTC

    • Køligt når man forventer hedebølge, ja Jørgen🙂
      Det bliver varmere, men meteorologerne er ikke helt enige. Nogle modeller tager havtemperaturerne med i beregningerne med større vægt end andre. Det bliver nok en dejlig sommer alligevel🙂

      Donald

      Tuesday, June 30, 2015 at 2:45 UTC

  5. smukke billeder – som sædvanlig! og det uskarpe var da vist Rågeleje Klit. Kh Marianne

    marianne bentzen

    Tuesday, June 30, 2015 at 20:51 UTC

    • Rigtig! Det er jo netop juset som kaldes “Rågeleje Klit”, som man ser i baggrunden, Marianne Bentzen! Tak for de pæne ord.🙂

      Donald

      Wednesday, July 1, 2015 at 10:19 UTC


Comments are closed.