Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Overblik over livet i tre hug

Med tak for godt kammeratskab.

Første Klasse, 1CC (betød både drenge og piger i samme klasse)

Første Klasse, 1CC (betød både drenge og piger i samme klasse)

Frederiksberg Gymnasium 3x - 1965

Frederiksberg Gymnasium 3x – 1965

Jubilarer foran Frederiksberg Rådhus 2015

Jubilarer foran Frederiksberg Rådhus 2015

Jeg glemte at tage en “selfie” i går. Da det er mig, der er fotografen, så er jeg ikke med. Det ikke så nemt at se at der er en person, som går igen på alle tre billeder, men – det er der, altså!

Der er godt nok nogle huller i tidslinien her, måske kan vi udfylde nogle stykker senere.

Man behøver ikke at skrive noget …

Written by Donald

Friday, June 26, 2015 at 23:59 UTC

Posted in Tidsmaskinen

Tagged with

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Takk for titten🙂
    klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, June 27, 2015 at 16:02 UTC

    • Selv takk Mormor🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, June 27, 2015 at 18:52 UTC

  2. Ak ja, de jubilæer! Vi havde 40-årsjubilæum i år, men der deltog vist kun 5 fra klassen. Selv var jeg forhindret. Det må være sjovt at møde “de gamle” og opleve, at de stadig er unge.

    Eric

    Saturday, June 27, 2015 at 16:08 UTC

    • Ja, jeg var oprindelig tilbageholdende ligesom 3-4 andre, der stadig er i live; men jeg havde også en rar fornemmelse af mere moden snak sidste gang vi mødtes, så efter en opringning sagde jeg ja.
      Jeg undrer mig lidt, spørger mig selv om værdien er at vi kan huske hinanden nogenlunde – har indre billeder af hvordan vi så ud dengang, eller om det er fordi de fælles oplevelser igennem 3 (og for drengenes vedkommende 7) år er det grundlag, som gør at vi kan snakke sammen med det samme – for nogen måske nok mere end for andre.

      Donald

      Saturday, June 27, 2015 at 18:56 UTC

  3. Det var åbenbart en positiv oplevelse. Til lykke med det🙂

    Rasmine

    Saturday, June 27, 2015 at 21:42 UTC

    • Mange tak, Rasmine! Ja, det var en positiv oplevelse med mange smådele, der “flytter brikker”. Jeg kan ikke beskrive det så godt – jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre. Den eneste måde, der kan bruges, er vel at skrive en novelle i 3.person – og jeg er gået i stå med de kreative udfoldelser. Ikke at jeg har tænkt mig at opgive forfatterskabet. Måske går jeg igang om lidt …😉

      Donald

      Sunday, June 28, 2015 at 7:02 UTC

  4. Dette er en interessant tidsrejse (og godt det var godt at mødes). På det første billede ses det tydeligt hvordan vi så udi tøjet dengang. Men studenterbilledet er nu meget interessant. Uagtet hverken jeg eller mine studenterkammerater er med på billedet, kanjeg genkende flere af dem. Mon det er et tidsfænomen, at man sætter studenterhuen som man gør her og indtager kropspositurerer, som giver den morsomme association? Eller ser studenterbilleder bare sådan ud?

    Jørgen

    Monday, June 29, 2015 at 19:40 UTC

    • Det med at genkende sine kammerater fra dengang – det er du ikke alene om. Jeg har moret mig over en bemærkning i en rejsebeskrivelse fra Brasilien, hvor forfatteren nævner at man genkender sin onkel i mere mørklødet udgave (en måde at fortælle at brasilianere næsten alle har mere farve end vi andre blåblege nordboere).

      Jeg kan ikke lige komme i tanke om forfatteren – han var elsket for sine små tegninger i margenen … heldigvis har jeg bogen endnu: Hakon Mielche.

      Donald

      Tuesday, June 30, 2015 at 2:53 UTC


Comments are closed.