Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Fejlophivning

Der er 2-3 udestående opklaringsarbejder: Hvad er denne staude for en?

Dette er et skud på en staude, med gule blomster (senere) som jeg fik fra en have i Helsinge - hevet op ved en fejl, måske kan den bruges som stikling

Dette er et skud på en staude, med gule blomster (senere) som jeg fik fra en have i Helsinge – hevet op ved en fejl, måske kan den bruges som stikling

Den stod imellem frodigt voksende basilikum, dugg-samler med videre, og røg op ved en fejltagelse. Jeg fik to og har sørget for at den anden nu får lys og luft – nærgående planter er skåret væk. Opfølgning senere – skal en tur med sønnen til Gilleleje og have frokost.🙂

Written by Donald

Sunday, June 21, 2015 at 11:13 UTC

Posted in Blogosofi, Skov og have

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det har da lige været så fint vejr både til at gå i haven og til at spise frokost. Velbekomme!

    Stegemüller

    Sunday, June 21, 2015 at 14:38 UTC

    • @Stegemüller: Ja, det var smukt vejr og en dejlig tur!🙂

      Donald

      Monday, June 22, 2015 at 9:08 UTC

  2. Inspireret af gårsdagens Asterix og briterne: kunne det være te?🙂

    AagePK

    Sunday, June 21, 2015 at 14:59 UTC

    • @AagePK: Ja, jeg prøver at lave te. [Redactionen forbeholder sig ret til stavevarianter.] Laver Englænderne (og u-Tyskerne) iøvrigt ikke også tea af altmuligt? af tørre blade og lægeurter? Så hvorfor ikke denne? Jeg har også tænkt mig at prøve at lave cigarer af kæmpe-magnoliablade – de ligner tobaksblade!

      Denne her smukt grønne plante ser ikke ud til at danne rødder ud fra stilken, så der bliver nok ikke nogen stiklinger. Til gengæld ser det ud til at de andre 2-3 småplanter, som jeg “klippede fri” så de får mere lys, har det bedre nu og skyder og vokser. De blomstrer sent, det er derfor det ville være rart at få dem igang.

      Donald

      Monday, June 22, 2015 at 9:39 UTC

  3. Håper det smakte.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, June 21, 2015 at 19:53 UTC

    • Ja, det smagte godt, min søn ville gøre gengæld for dengang jeg inviterede ham med til Gilleleje og vi spiste en fiskeburger, som var så sprød og lækker! – Den var også sprød igår. Og så sad vi ved siden af en mand på min alder, som vidste noget om skibene, og vi snakkede, og Malte fortalte om hvordan det var at være gast på en 36 fod over Atlanten.

      Donald

      Monday, June 22, 2015 at 9:40 UTC


Comments are closed.