Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Undtagelsesvis brok over DR

Speakeren sagde: Økonomisk kan et arbejde dårligt svare sig, lyder det fra familien … MEN DET VAR SPEAK, ikke familien, der sagde det. Tværtimod!!! Familiefaderen sagde godt nok, at der kom udgifter til fagforening og transport, hvis man skulle arbejde – men det er irrelevant.

Jeg er DYBT forarget over DR.dk’s Partileder-runde i går aftes kl.20 halvanden time. En familie i Sønderjylland blev vist frem som “en der modtog 24,400 kr. om måneden” – men det var altså 7 mennesker hallo! Fem børn og far og mor som begge var kronisk skadede/syge, som ikke kunne sælge den gård eller husmandssted, som de boede i. At familien ikke kan finde ud af at bruge pengene anderledes end de gjorde, er irrelevant – de fik penge til børnene.

Bemærk venligst jeg vil IKKE stakle den familie. Der ville være andre og måske bedre måder at hjælpe familien (fx. kommunal overtagelse af ejendommen med akkord til kreditorerne, som man i denne sag kunne kalde gældsstiftere!) – men det er ikke pointen.

Pointen er at journalistisk spin er umoralsk, forkert, forkasteligt, tarveligt!

https://www.dr.dk/tv/se/valg-2015/valg-2015-demokratiets-aften#!/24:00

Written by Donald

Wednesday, June 17, 2015 at 12:47 UTC

Posted in Blogosofi, Brok

Tagged with

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvor ofte har vi ikke hørt om “de røde lejesvende i DR” ? Men læg lige mærke til, at når en af tv-journalisterne endeligt bekender kulør og springer ud som politisk kandidat, efter i årevis at have positioneret sig i seernes bevidsthed, er det som regel Venstre, de kandiderer for, en enkelt gang måske de konservative. Således set med Klaus Toksvig. Ellers har de stort set alle været venstremænd, lige fra Uffemand-Jensen til Løkkegård.
    Og ellers er der jo også muligheden for at blive spin-doktor for samme, der trækker. Jeg mener i hvert fald tydeligt at kunne læse de nuværende ankermænd i danske nyhedsprogrammer derhen: alene pladderet om “Helle Thorning-Schmits skattesag”: den har aldrig eksisteret, kun via Venstre og deres medløbere blev der en: Steve Kinnock var ansat i det engelske diplomatiske korps, udstationeret i Schweiz; og som diplomat bliver man lønnet og beskattet af hjemlandet, og kan aldrig beskattes i andre lande, det er hjemlandets suveræne rettighed. Men herhjemme har man jo ikke indsigt nok, så man kunne bare køre en sag op. ØV!
    For en god ordens skyld: jeg har ikke stemt på Helle eller andre socialdemokrater.

    AagePK

    Wednesday, June 17, 2015 at 14:49 UTC

    • Ja de journalister, der er dygtigst, kan let blive spin-doktorer alias presserådgivere. Jeg husker godt Uffemands skift, men jeg er ikke sikker på at jeg husker de forskellige stadier rigtigt.

      Han har fortalt at han engang gik på gaden efter at have mistet et arbejde, og han var bange for ikke at kunne få et andet – formentlig efter at have været ankermand i DR-TV-avisen. Folk tror ofte, at ankermænd i DR er godt lønnede fastansatte supermænd, men ofte er sandheden en lidt anden.

      Først blev han Week-end avisens (Berlingskes) gode chefredaktør, ikke? Og bagefter Venstre-folketingsmand? Det må vi lige finde ud af; han er dygtig og var en god politiker, efter min ringe mening. Han og andre har vist undret sig over den nuværende Venstre-kurs eller husker jeg forkert?

      Donald

      Wednesday, June 17, 2015 at 15:25 UTC

      • Jeg husker nu en karrikaturtegning: Uffemanden som Ludvig den 14, Solkongen: l’État – c’est moi! Den var ret dækkende, ifølge min opfattelse. F.eks, da han gik amok over at være blevet fotograferet nedefra. Hvor pinligt!
        Og Lars Løkke har åbenbart taget ved lære: TV2’s Michael Dyrby har indrømmet at have ladet sig trække rundt i manegen, fordi Lars ikke ville acceptere ucensurerede spørgsmål fra publikum. Altså fra vælgerne!
        Set på DR’s hjemmeside dr.dk/nyheder her til morgen.

        AagePK

        Thursday, June 18, 2015 at 7:39 UTC

        • Til gengæld steg Ejvind Vesselboe ganske betydeligt i min agtelse, da han tog bladet fra munden og gav den rigtige forklaring på, hvorfor han stopper. Og det var, vel at bemærke, med en opsang til HELE miljøet på Christiansborg. Selv om nok især “Gammel-Venstre” vil sukke, og “Ny-Venstre” vil skære tænder.
          Svoger og svigerfar var ærlige venstre-folk, af den gamle slags.

          AagePK

          Thursday, June 18, 2015 at 7:48 UTC

          • Det gør virkelig ondt at Vesselboe holder op. Jeg tror at hvis Venstre fulgte op på hans fornuftige ræsonnementer med handling, så ville det betyde en betydelig fremgang for Venstre.

            Donald

            Thursday, June 18, 2015 at 20:30 UTC

  2. Ja det er ikke altid at journalisterne er objektive. I den igangværende valgkamp er det blevet tydeligere og tydeligere, at de er til den blå side. Jeg er så træt af politik. Gudskelov er der valgt i morgen, men bagefter kommer så efterdønningerne…

    Stegemüller

    Wednesday, June 17, 2015 at 17:17 UTC

    • Jeg tror man kan minimere stress ved valgkampen ved 1) beslutte at stemme på det parti, man stoler mest på, – 2) acceptere at de ikke er perfekte.

      Jeg skal være valgtilforordnet i Mårum i morgen – hyggeligt lille valgsted, var det 1200 vælgere … nej det var nok lidt flere.🙂 Jeg hygger mig med de andre valgtilforordnede og er klar til at tage billeder, hvis en lastvogn arriverer med i forvejen udfyldte stemmesedler (sker aldrig i Danmark!)🙂

      Donald

      Wednesday, June 17, 2015 at 17:46 UTC


Comments are closed.