Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for June 17th, 2015

Undtagelsesvis brok over DR

Speakeren sagde: Økonomisk kan et arbejde dårligt svare sig, lyder det fra familien … MEN DET VAR SPEAK, ikke familien, der sagde det. Tværtimod!!! Familiefaderen sagde godt nok, at der kom udgifter til fagforening og transport, hvis man skulle arbejde – men det er irrelevant.

Jeg er DYBT forarget over DR.dk’s Partileder-runde i går aftes kl.20 halvanden time. En familie i Sønderjylland blev vist frem som “en der modtog 24,400 kr. om måneden” – men det var altså 7 mennesker hallo! Fem børn og far og mor som begge var kronisk skadede/syge, som ikke kunne sælge den gård eller husmandssted, som de boede i. At familien ikke kan finde ud af at bruge pengene anderledes end de gjorde, er irrelevant – de fik penge til børnene.

Bemærk venligst jeg vil IKKE stakle den familie. Der ville være andre og måske bedre måder at hjælpe familien (fx. kommunal overtagelse af ejendommen med akkord til kreditorerne, som man i denne sag kunne kalde gældsstiftere!) – men det er ikke pointen.

Pointen er at journalistisk spin er umoralsk, forkert, forkasteligt, tarveligt!

https://www.dr.dk/tv/se/valg-2015/valg-2015-demokratiets-aften#!/24:00

Written by Donald

Wednesday, June 17, 2015 at 12:47 UTC

Posted in Blogosofi, Brok

Tagged with

En stædig hibiscus

Mens jeg gør klar til at tage tidligt afsted i morgen finder jeg ud af at Hibiscus’en på plantehospitalet har blomstret.

Her ses den for 3 uger siden, da den var ompottet. Den fik en ny større potte, ny jord omkring den gamle (lille) jordklump. Den fik lov at stå udenfor. Den havde tabt de fleste af bladene og fortsatte med at tabe resten.

22.Maj tabte den alle bladene og jeg satte den udenfor på nordvæggen i håb om at den droslede ned -

22.Maj tabte den alle bladene og jeg satte den udenfor på nordvæggen i håb om at den droslede ned –

Jeg opdagede at den, efter at have tabt alle bladene, satte nye knopper, og jeg klippede den forsigtigt ned, de døde grene klippede jeg helt af, og de lange grene blev kortet, så den ikke bliver for ranglet.

Jeg husker fra min barndom, at min mor klippede hibiscus ned og satte dem i et skab, så skød den igen og kom ind i stuen og voksede og blomstrede.

Men der er små knopper på nogle af grenene

Men der er små knopper på nogle af grenene

Efter noget tid, da de sidste blade var faldet af, klippede jeg den ned og satte den ind i “plantehospitalet”, bryggerset.

Klippet ned - et par uger efter blomstrer den

Klippet ned – et par uger efter blomstrer den

Somme tider opdager lægerne, at vores menneskekrop også er bedre til at hele sig selv end vi hidtil troede. Vær optimistisk 😉

Skrivefelt …

Written by Donald

Wednesday, June 17, 2015 at 6:06 UTC

Posted in Stueplanter

Tagged with ,