Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Draphavre som pynt

Den guldknap har fået lov at stå fordi den er så frodig og skulle være god til at skræmme bladlus væk. Der har været en del bladlus dér, tidligere. Midt i guldknappens frodige løv vokser der igen i år draphavre – tænk hvor høj den er, og så tyndt et strå kan stå i vinden uden at knække, og holde hovedet højt det meste af tiden.


Jeg synes det er morsomt – og smukt, som en buket pyntet med små tynde græsstrå.
Det er sin sag at fotografere stråene, når det ikke er helt vindstille.
Skrivefelt …

Written by Donald

Tuesday, June 16, 2015 at 2:02 UTC

Posted in Foto

Tagged with

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Man ser godt hvordan det er på bildene, selv om det blåste. Forunderlig fint.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, June 16, 2015 at 4:54 UTC

    • Ja de er så fine, Mormor – og næsten 2 meter høje!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Tuesday, June 16, 2015 at 9:04 UTC

  2. Det er nemlig rigtigt: Der er svært at fotografere naturen. Jeg har også forsøgt mig nogle gange, men mine resultater, var slet ikke som dine.

    Stegemüller

    Tuesday, June 16, 2015 at 13:21 UTC

    • Hvis man vil fotografere et strå, som svajer for vinden, så må man jo enten fotografere med så hurtig brøkdel af et sekund (hurtig “lukker”) at fotografiapparatet fryser bevægelsen og giver et skarpt billede – men det vil alligevel aldrig være så godt som hvis man venter, til der er vindstille! Og i en have vil det sige trykke på knappen lige når man ser at nu står strået (mere) stille – og det varer ofte mindre end et sekund, så kommer der et vindpust igen!🙂
      Jeg er glad for at du kan lide mine billeder! – hvis man selv vil fotografere, så skal man bare bliv ved med at experimentere – også, eller især, med zoom, som hjælper med at fremhæve motivet, så får man lært noget undervejs.

      Donald

      Tuesday, June 16, 2015 at 14:19 UTC

  3. Hvor er det herligt at billederne af græsset er så fine. Jeg har ikke haft held med mine forsøg endnu. Godt nogen kan!

    Jørgen

    Tuesday, June 16, 2015 at 15:05 UTC

    • @Jørgen: Det er heldigvis billigt at forsøge! Bedre held næste gang, prøv at finde en mørk baggrund for strå i sol. Tak for rosen!

      Donald

      Tuesday, June 16, 2015 at 19:20 UTC

  4. Så fine billeder af de smukke græsser! Jeg ved, hvor svære de er at fotografere🙂

    Madame

    Tuesday, June 16, 2015 at 18:08 UTC

    • @Madame: Ja de stritter imod, gør de!🙂

      Der er i øvrigt kommet et ‘r’ for meget i dit link til huskebloggen (der står huskebloggern) og jeg har fjernet det hver gang den sidste tid.

      Donald

      Tuesday, June 16, 2015 at 19:21 UTC


Comments are closed.