Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Blomstrende Sargent’s Apple

Sargent's Apple i blomst; taget mens jeg står op ad husmuren

Sargent’s Apple i blomst; taget mens jeg står op ad husmuren

Sargent's Apple ved køkkenvinduet - Jeg vil ikke have en klippet hæk, men bølgende varieret skærm

Sargent’s Apple ved køkkenvinduet – Jeg vil ikke have en klippet hæk, men bølgende varieret skærm

Jeg har tre af dem nu (af Sargent’s Apple træer) – denne her har jeg prøvet at opstamme, men jeg ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre at bevare den fulde flotte blomstring samtidig med at man holder den lidt nede.

Sargent's Apple pynter udsigten fra køkkenvinduet

Sargent’s Apple pynter udsigten fra køkkenvinduet

Skrivefelt …

Written by Donald

Tuesday, May 26, 2015 at 23:22 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kan vel hende at den må klippes på høsten? Ikke vet jeg, men knoppene dannes jo ganske raske etter at frukten er moden, tror jeg. Flott blomstring.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, May 27, 2015 at 5:16 UTC

    • Ja jeg tror du har ret, Mormor. Men andre siger, at man skal klippe den efter at den er afblomstret, det giver også mening. Så bruger planten ikke sine safter på at lave de små (bær-lignende) æbler.
      Klem på dig🙂

      Donald

      Wednesday, May 27, 2015 at 11:37 UTC

      • Vil du ikke ha fruktene?
        I så dall kan du jo tusse den etter at den er avblomstret.
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Wednesday, May 27, 2015 at 18:39 UTC

        • Frugterne på Sargen’ts Apple er ikke for mennesker – men fuglene kan godt lide dem.🙂
          Klem på dig🙂

          Donald

          Thursday, May 28, 2015 at 11:42 UTC

  2. Det er nogle meget smukke æbletræer, du har dig. Jeg kan godt forstå, du ikke vil have en traditionel hæk, for de er da så kedelige.

    Stegemüller

    Wednesday, May 27, 2015 at 10:20 UTC

    • Det er jeg glad for at du kan forstå, Stegemüller! Jeg havde en nabo, som også kunne forstå det, men han er død! Men jeg tror også at de fleste andre naboer forstår det🙂

      Donald

      Wednesday, May 27, 2015 at 11:37 UTC

  3. De er så smukke – vi har også sådan en, som står i fuldt flor netop nu.

    Madame

    Wednesday, May 27, 2015 at 12:39 UTC

    • @Madame: Ja de er fantastiske med de mange blomster nu! Dejligt at de også er meget hårdføre!

      Donald

      Thursday, May 28, 2015 at 11:39 UTC

  4. Klip bare løs til vinter.
    Eller prøv blot efter blomstringen også. Den art tåler det utroligste. Blot vil du jo gå glip at de smukke mini-æbler og det lige så smukke efterårsløb hvis du vælger sommermodellen.

    Farmer

    Wednesday, May 27, 2015 at 14:21 UTC

    • OK jeg forstår – hvis man klipper efter blomstringen, er det for at et (almindeligt) æbletræ får større frugter. For Sargent’s småbitte frugter betyder det ikke så meget – og den tåler beskæring om efteråret. Fuglene er glade for bærrene, når der ikke er andet, så det er nok bedst jeg finder et kompromis!🙂

      Donald

      Thursday, May 28, 2015 at 11:41 UTC


Comments are closed.