Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Solsorte, mejser, lærker, gøg og nu også svaler

Der plejer at være nogle svaler i nærheden, men jeg har ikke set dem endnu lige her, – til gengæld kunne jeg glæde mig over dem ovre i nabobyen. Nu har jeg set småfuglene der kvidrer, hørt solsort, lærker, gøgen, og nu også svalernes skarpe sang.
Det gælder om at komme ud og se!

Jeg har fået brev angående familiehistorie, og jeg har fået billeder med forårets farver fra vor korrespondent i Marstal – indlæg følger.

Kommentarer ikke endnu …

Written by Donald

Friday, May 22, 2015 at 10:20 UTC

Posted in Blogosofi

Tagged with

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Spennende.
    Ikke hørt gjøk, vært “grusgjøk”
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Friday, May 22, 2015 at 10:24 UTC

    • Ha, du er en muntergjøk!🙂

      AagePK

      Friday, May 22, 2015 at 10:35 UTC

      • Jamen dog. Grusgjøk? – muntergjøk?
        Er der ved at gå fliselægning i matriklen?🙂

        Donald

        Friday, May 22, 2015 at 10:56 UTC

        • Fått grus på hjernen.
          Gruser det jeg kan, ikke hørt gjøk, derfor grusegjøk all den tid jeg sier koko i grusingen.
          Muntergjøk overlater jeg til andre. Aage PK kanskje🙂
          Klem på dere🙂

          Mormor

          Friday, May 22, 2015 at 11:28 UTC

          • Jeg håber det går over, Mormor.
            Klem på dig🙂

            Donald

            Friday, May 22, 2015 at 12:13 UTC

            • Det gjør det sikkert. Allting er en overgang, sa reven, han ble flådd🙂
              Klem på deg🙂

              Mormor

              Friday, May 22, 2015 at 12:31 UTC

  2. Det med familiehistorien lyder interessant.

    Stegemüller

    Friday, May 22, 2015 at 17:27 UTC

  3. Det er nemlig så dejligt at lytte til fuglene – her har vi en fugl, jeg aldrig har hørt før, som synger ihærdigt både morgen og aften🙂

    Madame

    Friday, May 22, 2015 at 18:37 UTC

    • Ja, det er så smukt udenfor, jeg er lidt ked af at der er meget tungt arbejde, men jeg tager den med ro og stopper op og lytter til fuglene og ser på himlen og blomsterne🙂

      Donald

      Friday, May 22, 2015 at 21:59 UTC

  4. Det er noteret at du ser fugle kvidre, Donald. Jeg tror også jeg selv blander de forskellige sanser lidt sammen, når jeg omtaler oplevelser.

    Jørgen

    Saturday, May 23, 2015 at 6:02 UTC

    • @Jørgen: Jaha- åh ja, sådan noget kan ske. Håber du kan se rettelserne med rødt🙂 Jeg tror, rent sprogligt, at man somme tider bruger “set” som synonymt med “oplevet”, men det er ikke en forbedring af sproget. En af de bedste sproglærere, jeg har haft, brugte betegnelsen “uheldige vendinger” og “dårligt sprog” i stedet for “forkert” og “fejl”. Det har præget min måde at tænke sprog. Man siger jo i dag på Universiets-institutterne at folket altid taler rigtigt, altså at folket definerer sproget og ikke omvendt. Det er en af de halve sandheder, som man bør være varsom med🙂

      Donald

      Saturday, May 23, 2015 at 9:15 UTC

      • Der er ingen kritik i at du ser fuglene kvidre, og det var ikke nødvendigt at rette teksten. Jeg kom bare til at tænke på at nogle mennesker er visuelle med tilbøjelighed til at bruge synsudtryk. Andre er auditivt orienterede og bruger høreudtryk. Nogle er kinetisk orienterede og bruger føle-mærke-udtryk. Jeg tror jo du er en meget seende mand, jvf. dine billeder, men du er også en meget hørende mand. jvf. musikken. Det er i øvrigt en god måde du omtaler at tænke sprog på.

        Jørgen

        Saturday, May 23, 2015 at 17:03 UTC


Comments are closed.