Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Glødende solnedgang

Glødende sky (højere luftlag) ses kun ved billede i stor størelse

Glødende sky (højere luftlag) ses kun ved billede i stor størelse

I går aftes gik jeg ud for at fjerne lidt mere græs fra flisemellemrummene og rydde op og fandt pludselig ud af at det nok var en god idé at kigge op. Jeg kunne pludselig se en vinkel og en solnedgang, som jeg aldrig havde bemærket før, bl.a. fordi træer har skygget for denne vinkel, og skyndte mig ind efter kameraet. Men alene det minut det tog var nok til at solnedgangs-effekten, en glødende sky i det højere luftlag i kontrast med de lavereliggende skyer, var ændret. Jeg prøvede at finde stedet og vinklen igen – det lykkedes kun lidt.

Men alligevel godt nok for mig; mit hjem i et hav af lys.

Skrivefelt …

Written by Donald

Wednesday, May 20, 2015 at 10:00 UTC

Posted in Astronomi, Skyer, Vejr

Tagged with ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vakkert er det likevel, selv om du hadde en annen vinkel tidligere🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, May 20, 2015 at 10:23 UTC

    • Jeg håber at ordene vækker billeder hos læseren, billeder af engang hvor man selv stod og så.
      Klem på dig🙂

      Donald

      Wednesday, May 20, 2015 at 13:38 UTC

  2. Dejligt billede af dit hjem i fint og specielt sollys.

    Stegemüller

    Wednesday, May 20, 2015 at 13:14 UTC

    • Ja, det er om at få øje på de smukke stunder og være positiv🙂 Tak for kommentaren🙂

      Donald

      Wednesday, May 20, 2015 at 13:38 UTC

  3. jeg kan godt lide, når man bogstavelig talt kan se solens stråler som på dette billede.

    Ellen

    Wednesday, May 20, 2015 at 17:37 UTC

    • @Ellen – Ja, de stråler giver en særlig glans, godt at der er lidt dis i luften! Ellers kunne man ikke se strålerne.

      Donald

      Thursday, May 21, 2015 at 8:32 UTC

  4. Solstrålende billede – det er en fornøjelse når det lykkes at indfange og fastholde sådanne momenter.

    Jørgen

    Wednesday, May 20, 2015 at 18:52 UTC

    • @Jørgen. Ja, det er en fornøjelse – og tak for kommentaren.🙂

      Donald

      Thursday, May 21, 2015 at 8:32 UTC

  5. Hvor er det smukt, Donald – det var godt, du kiggede op!

    Madame

    Wednesday, May 20, 2015 at 19:01 UTC


Comments are closed.