Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Visionært sommerhus

Her er et sommerhus, hvor man sidder udenfor under halvtaget, med en pejs, – køkken og seng indenfor er minimal, og toilettet er i et “lille hus” for sig selv – dog med træk og slip og varmt, rindende vand, men alligevel.

Det er noget, som sætter fantasien igang. En kreativ arkitekts sommerdrøm. Undskyld mig – at jeg ikke har gennemfotograferet stedet, men det er trods alt privat.

Man ser pejsen udenfor (i skygge) bag brændestabelen, og den ene side vinduer med køkkenskabe inde bag glasvæggen.

Skrivefelt …

Written by Donald

Friday, May 8, 2015 at 4:04 UTC

Posted in Byggeri

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det ser sandelig interessant ud, det smarte sommerhus. Det gør vel ikke noget at pejsen er udendørs, røgen går vel gennem skorstenen?

    Jørgen

    Friday, May 8, 2015 at 5:43 UTC

    • Ja, det har du vel ret i, røgen går gennem skorstenen. Pejsen varmer sikkert også lidt indendørs. Jeg gætter at de også har installeret en elradiator eller to🙂

      Donald

      Friday, May 8, 2015 at 9:04 UTC

  2. Skikkelig smart sommerhus.Likte det.
    Klem på deg .)

    Mormor

    Friday, May 8, 2015 at 6:28 UTC

    • Jeg husker varme, varme somre i min barndom, Mormor, – og også senere år – hvor alle folk gik rundt i korte bukser og korte ærmer og opknappede alting, så ville det være perfekt med sådan en sommerheim. Men andre år kan somrene være kølige, og så tror jeg man vil være lidt skuffet når det regner eller der blæser en kold vind🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Friday, May 8, 2015 at 9:07 UTC

      • Været kan man sjelden gjøre noe med, annet enn å kle seg etter det.
        Det er merkelig hva erindringer forteller oss. Jeg vet at det har blåst vannrett og snedd i juli, men husker jeg det? Nei, det var endeløse flotte dager, med høy blå himmel og sol .
        Var ikke det da.
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Friday, May 8, 2015 at 9:33 UTC

        • Det har jeg godt nok ikke oplevet, Mormor – at det blåst vannrett og snedd i Juli!!! Huuuu, det var koldt!
          Men endeløse dage? ja!🙂 Der er noget terapeutisk ved sådan en endeløs, fredelig og varm sommerdag, ikke sandt?

          Klem på dig🙂

          Donald

          Friday, May 8, 2015 at 9:39 UTC


Comments are closed.