Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Samme solnedgangs-stund i en anden vinkel

Fra i forgårs, 1.maj. Grunden til at der ikke er solnedgangs-billeder fra i går er, at jeg også arbejdede i aftenstunden – det var lunt og lige tilpas og jeg har travlt med at blive færdig.

Det tog en time at grave en kvadratmeter græs væk – det er frygteligt ineffektivt! Der er problemer med at slippe af med det opgravede, og underlaget er mere grus end ler og derfor vil jeg gerne bruge noget af det igen, så jeg ryster gruset af, bruger det til at mindske højdeforskellen syd-for-vest-terrassen, og lægger lerklumper et andet bed, hvor der er lidt grus i forvejen og hvor der godt må “pløjes” (graves) efterfølgende.

Skrivefelt …

Written by Donald

Sunday, May 3, 2015 at 9:08 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Skal du ga to rader med fliser? Eller?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, May 3, 2015 at 9:33 UTC

    • Jeg har tænkt at der skal være en “landingsplads for cykler” ved siden af carporten – et sted, hvor man kan stå og sige farvel eller goddag, stille sin bagage. Flisegangen op til huset er OK – den må gerne være 1-flisebred – den kan ikke være bredere oppe mellem terrasse og hekk.

      Det vigtigste er at rense kanten til gruset (der var meget græs) og lave en flisegang ud til vejen eller rettere, torvet.

      Klem på dig🙂

      Donald

      Sunday, May 3, 2015 at 10:38 UTC

      • Slik å forstå.
        Blir nok bra🙂 Klem på deg🙂

        Mormor

        Sunday, May 3, 2015 at 11:04 UTC

  2. det er et skønt billede af “vores hav”, og ja jeg ser godt meningen med dit arbejde

    marianne bentzen

    Sunday, May 3, 2015 at 10:30 UTC

    • Åh det er godt at du kan se meningen med det, Marianne Bentzen!🙂 Ja – vores hav og Sundet er så smukke syn med så mange forandringer over årstiderne. Har du nogensinde set isskruninger på Øresund?

      Donald

      Sunday, May 3, 2015 at 10:43 UTC

  3. Ja det tror jeg faktisk, at jeg har, men det er mange år siden.

    marianne bentzen

    Sunday, May 3, 2015 at 19:02 UTC

    • Ja, det er mange år siden. Jeg ville gå en tur i marts 1987, nu måtte det da snart blive forår! og så kom jeg ned til vandet i tåge og troede at der stod en isbjørn – det var isskruninger. Det var -30°C eller deromkring, så jeg skyndte mig hjem igen!
      Jeg har lige fået svar fra Gitte om du kunne tænke dig at vi arrangerede en udflugt engang (efter næste uge)?

      Donald

      Sunday, May 3, 2015 at 22:30 UTC

  4. Hvis du har problemer med overskudsjord, så betænk, at opgravet jord fylder mere end fasttrampet jord. Det vil altså synke, og så har du pludseligt en lunke i plænen, eller under flisen, eller hvor du nu har gravet. Ellers brug rådet fra Mols: man graver bare et hul, der er stort nok til, at bunkerne fra første og andet hul begge kan være i sidstnævnte.🙂

    AagePK

    Sunday, May 3, 2015 at 20:05 UTC

    • Det er sjovt nok en af de ting, jeg fik lært i min svigermors sommerhus. Vi gravede nåle og haveaffald ned i et hul og lagde græstørven ovenpå igen, det lignede gerningsstedet i en uhyggelig western! – og efter et år var der en lille lunke, som dog hurtigt blev fyldt (jeg tror vi lagde mere jord på.)

      Men den jord, jeg har gravet op, passer fint til et hul/lunke, som der af en eller anden grund er opstået ved hr. Boysens Bær. Skulle det gå hen og ligne et højbed, så er det ikke en ulykke🙂

      Donald

      Sunday, May 3, 2015 at 22:42 UTC


Comments are closed.