Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Et forunderligt billede

Askemosegård

Kikkertsyn over Vejby-markerne over til Askemosegård, med Tisvilde Hegn skovbryn i baggrunden

Når jeg ser dette billede i fuld størrelse på en 24″ skærm bliver jeg forundret over de mange detaljer og samtidig er det dog en farveskala, som – jeg savner ord – hænger sammen, holder sammen på billedet. Motivet har jeg ofte fotograferet, men i andre vinkler. Her ser man markerne hele vejen (halvanden km) over mod den store gård, Askemosegård, og hvis man bliver ved med at kigge, opdager man græssende gæs – og mindsandten om ikke et gåsepar flyver lavt henover terrainet længst borte. De ses som streger lidt til højre for midten, til højre for avlsbygningen. (Man er nødt til at se billedet i fuld størrelse for at gåseparret bliver til mere end en farveklat, de flyver væk fra kameraet og man ser sollyset på vingerne og noget, der kan være en hals eller hale.)

Skrivefelt …

Udsnit - kan man se gæssene tydeligere nu?

Udsnit – kan man se gæssene tydeligere nu?

Written by Donald

Saturday, May 2, 2015 at 1:01 UTC

Posted in Foto, Vejr

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det var litt vanskelig å se,sånn med en gang,men det hjalp å få en større skjerm🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, May 2, 2015 at 4:52 UTC

    • @Mormor – det er netop morsomt fordi man ikke ser det strax🙂 Måske har Aage set bedre end oss, der er kun én gås og den ser man sidefra.
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, May 2, 2015 at 9:27 UTC

  2. Jeg ser bare én gås; men det er da også nok til julebordet…….. 🙂

    AagePK

    Saturday, May 2, 2015 at 8:39 UTC

    • Ja AagePK – hvis det er en gås, som ses fra siden, med halsen mod højre, og vi ser sol på vingerne, som den holder over kroppen lige som den skal til at baske nedad. Førhen så jeg det som to vingepar.
      Men selv om det kun er én, så ville den smage dejligt! Desværre er det ikke jul, og jeg har ikke jagtlicens:mrgreen:

      Donald

      Saturday, May 2, 2015 at 9:29 UTC

  3. Det er sandeligt er dejligt billede. Det rammer lige ind i et glædecenter.

    Jørgen

    Saturday, May 2, 2015 at 17:50 UTC

    • Ja sådan føles det, Jørgen🙂

      Donald

      Saturday, May 2, 2015 at 20:25 UTC


Comments are closed.